|
|
|
|---|---|
|
Tjena killar har en fråga har en bmw 328 touring -96 med låg tomgång vet ej va det bero på kryper nädtsn ner till 500 i varv. Käns som bilen nästan gungar på något sätt. går fint när jag väl gasar på.... | |
| samma på min, nån sa att tomgången styrs via databoxen så det e väl inte mycke o göra åt | |
| Tomgången ska vara låg, ska ligga på runt 620 - 650 varv... | |
|
TJENA GRABBAR IGEN. HAR VARIT UTE O PROVAT O GASA ME BILEN IDAG. DET JAG TYCKER Ä SKUMT Ä ATT DEN KANSKE LIGGER BRA I TOMGÅNG OM DEN NU SKA LIGGA VID 600V/M, MEN NÄR JAG GASRA TILL SÅ KÄNS DET SOM DEN VIBRERAR. JAG LIGGER PÅ JÄMT VARV Å GASAR TILL UPP TILL 2000V/M Å SLÄPPER OCH DÅ KÄNS DET SOM DET VIBRERAR ÄNDA NER TILL RÄTT VARVTAL IGEN. FATTAR INTE VA DET KAN BERO PÅ. |
|
|
min 325 "hackar" vid snabb gaspådrag...vad kan de bero på? bara ibland, typ pådrag ut ur rondeller eller efter fartgupp |
|
|
vet inte riktigt vad detta kan bero på, men om ni har nån kontakt på nån bilaffär eller liknande så bör dom kunna stoppa i datorn å kolla fel koder, de kan ju vara nåt som hängt upp sig, ett tips kan vara å ta loss batteri polerna i 1 - 2 timmar, sen koppla på dom igen å prova om den går riktigt... det kan vara nå skit (komer inte ihåg vad de heter) som hängt upp sej å då måste dom nollställas vilket sker om batteriet är avkollpat i minst en timme.... the one and only.. BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.