AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
883

Kopplingen slut E36 328i Cab?

Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Hejsan!!!
Jag har ett litet problem. När jag ska ha lite kul och dra på lite fort i accelationen, så uppfattar jag att bilen slirar på kopplingen och för att testa lite till så när man ska leta fäste (Rita asfalt) är det nästan omöjligt för utom när det är blött. Så min slut sats är ju att kopplingen är behov av att bytas el??

Två frågor då... 1. Hur länge kommer kopplingen hålla för det är inte så att jag har något behov av att leta fäste eller dra på riktigt ordenligt från noll.... 2. Vad kostar ett kopplings byte ????

Mvh Jonas
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Bilen är en 328 e36 -96 Cabriolet så snart blir det sommar crossing

Mvh Jonas
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Hej du... det är lika på min bil oxå, men nu ska jag byta låda pga att jag tappat 2an, så då blir det även kopplingsbyte, visserligen hos en kompis men jag kan höra mej för vad en koppling och byte kan tänkas kosta normalt, å hur länge det håller beror på körstil.. :P
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Tjenare min koppling började slira oxå precis som din förra sommaren efter det gick den 50 mil till typ sen rasade den.. jag bytte koppling själv på min va inga problem... är lite lat o tänkte lämna in den men det skulle dem ha mellan 6 - 8000 för att göra....
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Min bil har gått 12000mil... Och så kass är ju inte kopplingen körde kanske 500mil med den på det sättet men det slirar när jag trycker till ordenligt typ ban körning när jag kör vanligt slirar den inget bara när jag pressar den!!!!

Mvh Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.