|
|
|
|---|---|
|
HEj! Har drabbats av ett läckage i cirkulationspumpen till värmesystemet. Det visar sig att det är den lilla "plastkoppen" som skiljer pumphjulet från det drivande magnethjulet. Nu undrar jag om någon vet om man kan få tag i en ny plastkopp alternativt limma ihop den? (det är en spricka, knappt synlig) BMW vill sälja hela pumpen för 1100 kr, vilket tycks mig vara onödigt. Är det kanske så att pumpen inte ens behövs? Jag har kopplat ingående vatten direkt till värmeventilerna och har inte märkt någon skillnad (ÄN?). Tacksam för goda råd från någon kunnig!!! Bilen är en 520 -96 (E34) hälsn. Lars | |
|
Köp en pump på skroten. tex. www.bildelsbasen.se PeterB Länk |
|
| eller på Ebay, brukat alltid finns att gäng till salu. | |
| Jag körde utan pump ett par år, men det var på en E28. Det gick bra på den bilen och jag märkte ingen skillnad... | |
|
Kan det vara så att pumpen skall kyla motorn efter att man stängt av den? Vanliga kylfläkten snurrar ju inte då motorn är avstängd. Kan restvärmen ställa till problem? För annars håller jag med dig PowerMac, det märks ingen skillnad utan. Jag kopplade för säkerhets skull bort elen till pumpen men det kanske också kvittar--den skall ju tåla att snurra..... Tack för tips och synpunker! Apropå bildelsbasen...kör de aldrig med fasta priser som man kan se direkt då man söker delen?? hälsn. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.