|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Var hos en däckfirma för att skifta från vinter- till sommarhjul, kunde vara värt en hundring för att få det gjort på 5 min tyckte jag :) Det tråkiga är att det nu uppstår våldsamma vibrationer i ratten när man släpper upp gasen eller bromsar. Bromsar man från lite högre hastigheter (70+) så drar den så kraftigt åt höger att man får lägga båda händer på ratten och använda muskelkraft för att hålla bilen rakt, samtidigt känns det som ratten kommer skaka loss. Har aldrig varit med om liknande, så tänkte be om tips innan jag går o skäller på däckfirman, ifall det inte är deras fel. | |
|
Låter som de missat att montera centrum ringen, kolla det har haft samma problem. |
|
|
Eller så är det dåligt rengjort på anläggningsytan mellan fälg och bromsskiva. /Fredrik |
|
|
Jag slarvade med att rengöra yrorna vid däcksbytet och har fått lite vibrationer. Trodde själv att det kunde vara däcken som blivitobalanserade men tyckte att det var konstigt eftersom de funkade fint i höstas. De blir ju inte obalanserade av att ligga still i några månader. Tur att jag inte hunnit slösa bort 500 spänn på en onödig balansering. Ska genast köpa en stålborste och åka hem och görta om mitt slarvjobb. |
|
| I mitt fall satt där rester kvar från den gamla centrumringen, när dom skrapat bort den så försvann vibrationerna. Lite slarvigt av dom att missa det från början kan man tycka, men skönt att det löste sig. Tackar för alla tips! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.