|
|
|
|---|---|
| Hej! Efter att batterierna dött och mitt gamla mätarhus dött köpte jag ett på signalen för en tusenlapp, det skulle komma från en 323-91 med 9000mil på mätaren och vara i bra skick. Väl hemma började jag fundera, 323 gjordes väl inte 91? Vidare är hastighetsmätaren graderad till 260, rödmarkeringen börjar först vid 7000 varv, istället för ekonometer är där en oljetempmätare och mitt i allt sitter ett snyggt m-märke. Det funkar utmärkt i min bil (318-89) men kan det vara så att jag fått m3:ans mätarhus, och kan jag i så fall lita på instrumenten? Det är svårt att känna skillnad på 75-80 och 2000-2300 varv men det är skillnaden mellan böter och lappen... Tacksam för svar! | |
| Är nålarna röda? | |
| Hade inte tänkt på det men jo, de är röda! | |
|
Låter som ett M3-hus. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Gick lite fort där. Glömde frågan... Du borde kunna lita på mätarna eftersom båda är fyrcylindriga så varvräknarna visar lika. Hastighetsmätaren går ju på signalen från klumpen så den visar som förut. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Förresten, har du lite bilder på bilen din. Lite intresserad med tanke på bilens efternamn (Utställningsskick..). :) ///BMW - Was sonst! |
|
| Har ett helt album..men tyvärr ingen digitalkamera utan bara den i mobilen och det blir inga monsterbilder direkt. Fin är den dock! 2dr med lucka, orig 15"bbs, allt helt original förutom ferrita, gasdämpare och nu mätarhuset. Inte antydan till en rostbubbla, en millimeterrepa under låset på förardörren är enda lackbristen (diamantsvart metallic)! Går perfekt, men hade ju gärna sett en sexa under huven.. Letar dock 325!. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.