AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
784

Skillnaden på 330 ci cab, 330 i cab, 330 cab och 330 ci A cab?

undrar över skillnaden på alla dessa modeller. sen undrar jag om det verkligen inite gjorts någon 330 ci cab innan 2002???? jag har hittat flera 330 ci cab 2001. e alla dessa importerade? tacksam för hjälp
Cab är cab, du kan strunta i vad som står innan.
A är automat.

Flåklypa
330 ci cab, 330 i cab och 330 cab är samma bil. Alla cabar är tvådörrars.330 ciA eller 330 iA är automat v.låda
Du frågar om det inte gjorts 330 cab innan 2002...sen skriver du att du har hittat flera 330 cab 2001...?

Jag förmodar att din fråga egentligen är: "har det inte sålts 330 cab i Sverige innan 2002..."

Enligt Länk
så verkar det inte så...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Det finns Sv-sålda 330CI Cabrio-01, till exempel en Titansilver Automat med M Sportpaket II tillverkad feb-01, den såg jag april-01, redan året innan kom dom första bilarna till Sverige, från sep-00 finns det en annan, i Topasblått även den automat.

Jag har skrivit det förut, men gör det igen, bara för att en modell saknas i modellguiden betyder det inte att den inte sålts reguljärt i Sverige, för där finns det många exempel om motsatsen, medan det inte är likhetstecken mellan att finnas med och att det finns Sv-sålda exemplar.

Angående dom olika modellbeteckningarna, BMW har haft svårt att bestämma sig vilket namn dom ska registrera bilar som, och gällande importbilar handlar det om vad den enskilde besiktningspersonen skriver in fordonet som, det finns till exempel ett antal fordon av märket BWM i Sverige=)

Mvh Stephan
Mvh Stephan
Aha..tack Stephan, jag visste inte det om modellguiden...man lär sig alltid något nytt här på AP... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Tack Stephan... o tack till er andra oxå. Jag är nämligen på jakt efter en svart 330 ci cab... helst med steptronic eller med tiptronic. frågan är bara hur det blir med bensinpriset i sommar..???? läste idag att det skulle höjas till 18kr/L!!!!!!!!!!!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Välkommen till forumet !

Att hitta en BMW med Tiptronic kan nog bli svårt ;-) Du har ju även SMG lådan som är en manuell låda med ett "Automat" läge i som kanske kan vara ett alternativ..

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.