AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.374

Hur fästa nätgaller i spoiler?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ska montera svart grillnät därdimljusen satt och även i mitten under reg.skylten på stötfångaren fram! Det är en Alpina E34 stötfångare...

Hur fästar man nätet på bästa sätt? Har hört att det ska räcka med lim via limpistol! Kan det stämma?

Hur har ni gjort?
Visa användare
91
partypeewee
BMW 523i -99 Touring
precis min fråga med :D .. ska inhandla aluminium galler imorron.. men vet inte hur jag ska fästa det i fram..

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
OK :)

Jag kollade lite på garaget.org där det verkar va lite mer populärt med grillnät :) Där sa alla att man ska ta en limpistol o fästa det med! Provade lite lätt förra veckan men det gick inte så bra !
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Det finns speciallim för grillnät, borde finnas att köpa på tex mekonomen. Jag vet att Realcar har ett eget speciallim avsett för grillnät =)

--
DTM system och rak 6a ;)
go
212
goldman
535ia-97
Det finns speciella nätlim,jag använde en mix,fästpunkterade med limpistolen,använde special limmet och när det hade härdat så tog jag en extra stäng med limpistolen,var bara beredd på ångorna!
En polare skulle sätta dit nät för 2 år sedan och för guds skull gör inte som honom,han satte dit nätet med häftpistol och när han var klar så vände han på den och ut spretade ändarna av klammers,har ett gott skratt fortfarande åt honom!
Lycka till,det blir snyggt!
Mats

Visa användare
91
partypeewee
BMW 523i -99 Touring
hade lite svårt med min front, tänkte montera ner hel fronten men vilket jobb! så vi håller just nu på att montera gallret framifrån.. genom att vika in kanterna och sedan limma, tur att man har en händig bror som kan hjälpa mig :D .

Här kan ni se bilder på mit projekt.

Länk

Jag brukar använda sikaflex.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
partypeewee: att montera ner en stötfångare på en e39a är inte så svårt..? Vet ni vart alla fästen sitter?

tds power: då borde det gå lika bra med pl400?
Visa användare
91
partypeewee
BMW 523i -99 Touring
vi kom på ett bra sätt istället för allt smällt lim! vi använde clips som är till högtalare mycket smidigare bara limma fast dom sedan trycka dit nätet .. slipper du krångla med att plocka ner hela skiten och du behöver inte använda alls mycket lim

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
partypeewee: vilka sorts clips menar du då? vart finns dom att få tag i?
Visa användare
91
partypeewee
BMW 523i -99 Touring
såna du får med när du köper högtalare, små bockade metall clips som man skruvar skruven igenom... kolla under bilder2006 på min hemsida så ser du :D

Länk

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ok. tack för tipset! Får testa imorgon, återkommer med resultat!
Visa användare
91
partypeewee
BMW 523i -99 Touring
inga problem, tack min broder :D

Visa användare
91
partypeewee
BMW 523i -99 Touring
tacka ska det var .. stavar som en kratta

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.