|
|
|
|---|---|
| Ursäkta en idiot som frågar men hjälp mig. Vad f-n är rollo/elrollo? Är inte det en gräddkola modell god??? | |
| Manuell eller elektrisk solskydds gardin för bakrutan. Finns även för sidorutorna på bakdörrarna (manuella). | |
| Tack för det! Antagligen är det här något som varje BMW-ägare bör känna till. Nu gör även jag det! | |
|
Elrollo - Istället för att avblända backspegeln! ;) Olio |
|
| Vad kostar en sån då? | |
|
åh katten, jag som fått för mig att det e insynsskyddet på en kombi som kallades rollo... man lär sig nåt nytt varje dag =) mvh Danne 390Nm - oljebrännare! vågade trotsa vintern = 20" monterade i mitten på februari, men numera e det 17" vinterpuckar som gäller igen! Länk |
|
|
Ngn som vet vad sidogardinerna kan tänkas kosta hos BMW? Såg en som hade sådana när jag letade efter bil. Borde bara vara att häkta dit eller måste man riva dörrsidan? |
|
| jag tror sidogardinerna sitter fast i dörrsidorna | |
pato |
Hej! Jag har el-Rollo på min 528iA Det är Automatisk Gardin i BakRutan Och manuelt på bakdörrarna. MVH/Pato |
|
Tänk er för när ni använder sidorollon. Jag höll på att smälla ordentligt pga att den störde sikten. Jag kom körande på en påfartsled till en större väg med en väldigt långsam gubbe framför mig. Jag var trött och blev ganska stressad av detta. När så påfartsfilen gick ihop med den större vägen tänkte jag dra på och köra om gubben innan det blev enfiligt (räcke i mitten av vägen) längre fram. Jag slänger då en snabb blick över axeln, ser ingen komma, blinkar vänster och drar mig ganska snabbt ut mot vänster. Som tur är så har min flickvän sett att det kom en bil som jag hade missat och skrek till värre än hesa fredrik. Jag ställer mig på bromsen och kastar mig in tillbaka. Tillsammans med att bilen som kom bakifrån kastade sig så nära mitträcket det bara gick så klarade vi oss från en kraftig kollision med max 5 cm tillgodo. Jag skyller absolut inte ifrån mig. Jag skulle naturligtvis ha kollat dödavinkeln mycket bättre innan jag svängde vänster. Men det grådassiga väder vi haft den senaste tiden tillsammans med rollon gjorde att jag såg mycket sämre om det kom någon bakifrån. Numera kör jag med rollon ner och tittar mycket noggrannare i döda vinkeln............ mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| På BMW i Linköping så skulle de ha 916kr styck för sidogardinerna | |
|
berg35 Vilken tur att ni klarade er alla. Jag hade kebabrutor bak förr och tesen var ju att ju mörkare desto bättre vilket ledde till liknande händelse för mig. Numera låter jag BMWn vara som den är från början. Förutom en diskret sänkning av hela bilen så klart! :) Clean machine..... [ www.tocnet.nu ] |
|
|
man ska ha hel tonat å rollo...de e grymt snyggt MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.