|
|
|
|---|---|
|
Det dunkar ibland när jag frikopplar bakifrån, silentblocken är bytta typ 02 så de borde va okay. Det låter även från bakvagnen när man växlar ibland mest mellan 1-2. Det kan låta som symptom för silentblock, men finns det någon annan bussning som kan ge dessa symptom? | |
|
Har sökt, men inte hittat direkt vad jag letar efter. Är det någon som känner igen symptomet? Hörde någon prata om främre motorfäste, andra om bussningarna som håller diffklumpen, vad tror ni? |
|
|
Det kan oxå vara bussningen vid diffen eller själva diffen. Börja där iaf så kan du gå framåt, kolla kardanen oxå. |
|
| Hur lokaliserar jag vad som är fel? Alltså syns det på diffbussningarna om det är dessa eller finns det något enkelt sätt att lokalisera? | |
|
Diffbussning: känn på om den är lätt att flytta i sidled o om du trycker upp den så blir det lite mellenrum mellen bulten o diffen. Det kan synas sprickor på bussningen Kardan: lägg i växel, drå åt handbromsen o försök vrida kardanen snabbt åt höger o vänster. Du kan vrida den bara några mm. Diffen: som kardan med det känns mest vid diffen o kan klicka lite medan duvrider kardanen. Detfinns oxå såna gummiknuttar(eller vad det heter) på kardanen som kan bli dåliga... |
|
|
Tack ska kolla det. Inte så påtagligt problem, men väldigt störande. |
|
|
Bytte nyligen ett stödlage som omger kardanaxeln, Fick även rådet att byta bakvagnsbussningar.. Kollat upp dessa faktorer? |
|
| Bakvagnsbussningar och silenbussningar är samma sak. Vilket symptom gjorde att du bytte stödlager? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.