|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Nu har jag kollat runt på detta eminenta forum ett tag och fått en hel del frågetecken uträtade ! Jag har bland annat förstått att man ska passa sig för att ta hem bilar från Hamburg. gäller det även BMWs egna handlare ? | |
|
Hallå och välkommen! Givetvis så finns undantag, men generellt sett så kan man säga att man aldrig blir lurad när du köper bil av en auktoriserad tysk BMW-handlare, oavsett om denna ligger i Hamburg, Bremen, Osnabrück, Chemnitz eller München. Man bör ändock kolla upp bilen historik, tidigare ägare, service, garantireparationer och så vidare, i den mån det är möjligt. Lycka till! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Hur kollar man upp det från sverige, om man har hittat en bil på typ mobile.de? Bilarna har ju ofta inga regnr, ska man be handlarna faxa upp dokument? Om ja, vilka papper ska dom faxa upp? | |
|
paaman, De dokument du vill ha är bilens chassienummer, dess fahrzeugsbrief (här ser du tidigare ägare) och servicebok, (så att du kan ringa verkstäderna i boken och kontrollera 1. att de finns, 2. Att servicestämplarna stämmer överens med deras datorer) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Tack, Kalle! | |
|
Bilarna är mycket finare söderut, då ekonomi är mycket bättre därnere. Känner en handlare här i DK, som endast tar hem riktigt fina bilar från södra tyskland, mest runt München, då han har erfarenhet av att bilarna därnere klart ligger över medel vad gäller, skick, osv. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ehrl är en Bmw handlarkedja som jag kan rekomendera där jag hittade en gammal fin 328. Bmw-Ehrl.de är hemsidan dem har bilar på olika ställen jag köpte i Halle men dem finns längre upp ochså. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.