|
|
|
|---|---|
|
Besiktade idag, tänkte ta en chansning och inte röra bilen över huvudtaget innan besiktningen o se hur det går. Gick perfekt, ingen anmärkning. Enda kommentaren var "Oj, här var de polerat!" :) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 | |
|
Haha här är det vissa som kan skratta sig lycklig =), grattis! Blir nästan sugen själv att fixa S/C =) |
|
|
Japp, fast till nästa gång jag besiktigar en bil med kompressor så blir det nog att fixa till någon snygg plast-kåpa över kompressorn så att den inte drar blickarna till sig som min gör, då är de nog ännu lättare. Supercharger is the shit! :) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Det är väl "bara" att hänga av kompressor remmen så är bilen laglig... Så har jag förstått det i alla fall. Har för mig att Jesperado bekreftade detta i någon tråd. Nyttja sökfunktionen som vissa brukar säga. ;) Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
Nej, du måste byta rem till orginal, lite omständigt. Ett annat tips om det skulle skita sig är att sätta LMM direkt på gasspjället, fungerar på samma sätt. Bara montera utanför besiktningen... Men egentligen, det är inte så svårt som vissa vill få de att vara... __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
kaell -> Ska du sälja pärlan? /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Ja, tänkte faktiskt kränga iväg den för annat kompressor-projekt ;-) vad säger ja inte, men BMW V8 är ju alltid kul :-) Enda problemet med Z3an i min situation är att den bara är 2-sitsig, men de har ju sin charm de också. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
kaell -> BMW med V8? Måste vara en Z8 du ska skaffa, för inte tänker du svika zäta-flocken ;) /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
ViccoA: Om man bara hade råd ;-) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
| Blir det en 540?? | |
|
Det är vell 3:e året irad den bilen går igenom besiktningen u.a. eller har jag blandat ihop denna bil med en annan? Att sätta en plastkåpa över under besiktning kan nog vara en bra idé kaell :-) Hur ser det ut under huven nu, någon bild? |
|
|
Svebba: De stämmer iallafall enl. tidigare ägare som också besiktigat utan problem enl mina papper. Blir nog att gjuta en kåpa och klä med kolfiber ;) Såhär ser den ut på insidan: Länk :) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Det är i alla fall snällt att skriva "supercharged" på fjäderbensstaget, så man har en ärlig chans att upptäcka den stora blanka kompressorn...? ;) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja, hade faktiskt tanken att ta bort den jämt innan, men vill ge dem en chans först faktiskt. Något jag inte berättat är att detta var 2 ganska bilintresserade killar som besiktigat en Ferrari 550 Maranello innan min bil, så snacket om den bilen gick ju hela tiden, så lite tur hade man väl ;-) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
| ja jag tänkte på det jag också, om texten på staget... Lite kaxigt ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.