AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.657

Nån som vet nått om denna M5?

Sida 1 av 2
Tänkte höra om nån vet nå mer om denna?

Länk

Kom gärna med synpunkter också..

Vad menas med lilla kliman? Hur mkt "sämre" är den än den stora?

Mvh Per
Har för mig jag var intresserad av denna bil för ca 3 år sen, den hade då gått ca 21000mil, så den har verkligen inte gått mycket de senaste åren.
Bilen har i princip ingen utrustning alls mer än Nurnburgring-paket, tycker personligen att en en M5 bör ha skinn.
Kommer ihåg att dåvarande ägare förklarade för mig att lagrena byttes pga ett "ras", minns dock ej varför den hade rasat. Har ingen aning om vem som gjorde renoveringen (har ett svagt minne av att dåvarande ägaren var bilmek...) men det bör i vilket fall ha varit en omfattande o dyr reparation.
Anledningen till att jag inte köpte bilen var dels för att motorn var renoverad (min personliga åsikt är att det är ytterst sällan vev/ram lager rasar, så den måste ha varit med om något hemskt...), men den största anledningen var att den saknade skinn samt var "snålt" utrustad (priset var runt 85" då för 3 år sen).
Skall dock tillägga att detta kanske inte är den bil jag var intresserad av då, den dåvarande ägaren hett Lars-Inge eller nåt sånt o bodde i Halmstads trakten.
Mitt tips är att åka o titta på bilen för den ser onekligen fräsch ut!
Skillnaden mellan lilla/stora kliman är den att lilla kliman har annan utformning på kontrollerna samt saknar "auto" funktionen kort förklarat

Tack så mycket för ett utförligt svar! Känns som att jag ska kika upp historiken på den lite granna. Det är inte direkt bara att "åka och kolla" heller, bor typ 55mil enkel därifrån.. Därför jag ställde frågan här :) Men den verkar helt klart intressant. Ang. skinn så tycker inte jag det spelar någon roll, skinnet blir lättare slitet och jag gillar alcantaran. Men du har rätt i att den är snålt utrustad..

Well well, nån annan? :)

Mvh Per
Rigtigt snyggt med Alcantara. En M5 skall vara sportigt elegant och sparsmakat utrustad med en ovanlig kulör. Högt pris dock...

Aliquando et insanire iucundum est.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
P3r:

De flesta M5 E34 har skinn så man ska vara glad om man hittar en fin med amaretta = ovanligt. Dessutom så sitter man mycket bättre i en bil med amaretta än skinn (mer fast).

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Vad tror du annars om den då Schnitzer?

Mvh Per
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Känner inte till bilen, men att bedömma av bilderna så tycker jag att det ser bra ut. Bara att den går som den ska i motorn och växellådan, tänkte mest eftersom att den hade varit renoverad. Verkar inte heller vara helt snikutrustad, om man ska jämföra med de exemplaren som knappt har något. Jag anser att det är bättre att köpa ett fint exemplar och få mindre utrustning än ett med mycket som är dåligt. Så resonerar i alla fall jag! Jag har sett så mycket sopor med tiden och de har ofta haft en hel del utrustning, i alla fall som de flesta brukar ha. Enligt texten så verkar ju ägaren ha koll, men det kan vara bra att höra lite extra och se igenom bilen noggrant.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Snygg bil med snygg klädsel.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Är det ingen som har sett denna winkelhock'en
Länk ? Eller är det en kopia el nåt?
Har sett den i ett par dar nu men har inte orkat skriva ett inlägg förns nu...

En gång V8:a alltid V8:a...
Finns ett inlägg om den..

Mvh Per
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
P3r: vart? kan inte hitta den...
jag skrev ett inlägg/ tråd men nån tog bort den ??
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
P3r:

Lås dig inte på att den kanske har lite utrustning. Försök titta på helhets intrycket på bilen. Av bilderna att dömma ser den ju faktist ut att vara en av de kanske mer omvårdade M5:orna på marknaden idag.

Vad som menas med lilla kliman är nog de att den har den sk AC istället för Automatisk klima. Den är 2zons men inte automatisk de är väl de som är den största skillnaden.

Sen är de som Schintzer säger att man sitter skönare i dessa stolar än vad man gör i skinn. Har själv skinn men skulle vilja ha tyg/amaretta.

///Micke
M5:an Länk
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Glömde en sak.

Gå in här o titta Länk kanske redan varit där men ändå. Mycket bra sida. Har för mig att den även diskuterats där.

PS. Blir väl detta inlägg raderat pga länken.

///Micke
M5:an Länk
Bilen verkar mycket ärlig, seriös och fräsch!

Det enda jag stör mig på är att säljaren orerar om värdet av bilens originalskick och det ena med det andra, trots att bilen inte är i originalskick (vita blinkers). Såvida det nu inte skulle vara så att den är en av de otroligt få som faktiskt levererades med detta.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Kalle Hansen:

Då är det inte mycket som skal til för at störa dig.
Står för övrigt i annonsen at org blinkers finns kvar.
Gemini__
Vita blinkers torde anses oskyldigt i dessa sammanhang när original och modifierade bilar kommer på tal ;-) Speciellt när vissa M5:or har det från fabrik som sagt.

Läste att du har monterat gula blinkers på M5:an nu, det blev bra. Har ochså haft tankar på att montera gula blinkers, hade tom en person som jag skulle byta rakt av med (han drog sig ur). Så nu har jag de vita kvar, än så länge. =)

Gemini__
"också" ska det vara...
Hur många tycker verkligen att vita blinkers är att komma bort från originalutförande, om vita blinkers är så "allvarligt" vad är då inte att montera andra däck än sådana som monterades när bilen var ny, icke original vindruta?

Ärligt talat tycker jag det är dravel med snacket vita blinkers = ombyggd, byta till orangea tar 30min runt om, alltså inget att bråka om.

I övrigt bilen verkar vettig, värd att åka och titta på tycker jag.

Mvh Stephan
Vad är det för skillnad mellan Amaretta och Alcantara?

Misce stultitiam consiliis brevem: dulce est desipere in loco
Kul att så många har svarat! Ska ta mig en funderare ang. bilen..

Satt och kollade lite nu, någon mer som såg 95an som dök upp på blocket nu? Såg ju mkt bra ut, dessutom billig?

Länk

Mvh Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.