|
|
|
|---|---|
|
tål en 535 vxl låda som nästan gått 26000 mil för ca 500hk om den max ska gå 5000 mil till i halv hård körning vxl lådan är nu i gott skick utan miss ljud lr synk fel | |
|
m5 6växlade är visst bäst har ja hör ska då köra me en sån i min kärra.... om 535 lådan håller för 500 kan ja tyvär inte svara på...men den håller då för 315hk mvh pezen Länk |
|
|
men när du kommer över 500 häst ska man börja tänka på 5 växlad låda endå de blir inge bra annars med 6 så då e de b10 bi-turbo lådan man ska köra men svårt att hitta och lär vara dyra |
|
|
dom på ppf säger tvärt om 6växlade lådan håller bättre än 5växlade....visst de kanske låter lite konstogt men över lag vet ju killarna vad dom pratar om så ja kommer nog köra på 6växlade .....men de e vad ja ska göra... "535power" vad menar du me inte bra med 6växlat??? mvh pezen Länk |
|
| jo för om du kör med 800-1000hk så måste du växla hela tiden så då kör man med 5 vxlar i stället de blir inge bra med 6 då | |
|
de lät ju lite skumt om du ligger med ( som du säger 800-1000 hk så har man ju fläsk me vrid varför då växla så mycke??? måste ju bara vara bra att man kan lägga i 6an å sänka varvem me kanske 200 varv?? eller??? sen var de ju hållbarheten ja pratade om... men då kan man ju prata me dom på ppf dom vet ju men ja ska köra 6växlat m5 så e de bara mvh pezen Länk |
|
|
jo de e sant men vad jag vet så håller b10 biturbons 5 vxlade låda bättre än den 6 vxlade men de säger ju säg själv lite med tanke på att de e alpina sen e de så att har man 6 vxl har man ofta är lägre utvxling på diffen min kompis har 540 6vzl-95 och jag har 535-89 5 vxlad hans utvxling ligger på 2:91 tror ja och min på 3:64 min går längre än hans på varje vxl och beräknat så skulle min bil accelerera snabbare och endå ha hög topphastig än hans 540 om jag had den motorn men mitt råd till dej är, ska du trimma bilen under 600 häst kör med 6vxlade lådan men över 600hk bör du använda bi tubo 5:an i stället jag har diskuterat detta med micke på trendab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.