|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss köpt en 525 -94 som jag upplever som smått trött, bilen går fint och på landsväg låg förbrukningen på 0,89 när jag kollade. Tomgången kan när man frikopplar doppa lite för att sedan lägga sig stabilt igen. Jag upplever det som om den tvekar när man gasar fullt, nästan som det saknas bränsle, kan det vara bränslefiltret? Den ryker även till lite vid full acceleration. Är allt som det ska eller finns det några standardsaker som kan kollas upp? | |
| Kan vara bränslefiltret ja. | |
|
Har läst mig till så mkt, även hört att det skulle kunna vara lmm, men då borde den dö helt ibland va? Några andra tipps på eventuella felkällor? Mvh Johan ps, stiften o oljan är nyligen bytt. Tilläggas kan att bilen hade stått några månader när jag köpte den. Bränslefiltret är köpt, men bulten rund därför jag frågar. Lite jobbigt att greja med kapskiva där............ |
|
| Lamdan... | |
|
Hm, låter osanolikt tycker jag. Jag har 8 som sista siffra och lambdavärdet var perfekt på sista besiktningen, även bränsleförbrukningen är normal. Finns det något symptom som tyder på lambda tycker du? |
|
| Det låter precis som min innan jag bytte bränslefilter. Filtret kostade 174kr på Mekonomen och tog max 15 minuter att byta. | |
| Oj såg att du hade problem med filterbytet, borde gå att ha sönder metallbandet som håller filtret ganska enkelt, sen kan du ju plocka iväg bränsleslangarna o kapa i lung o ro på bulten. | |
| Jo, fan jag var ¨på gds hall igår, men skruven var typ runddragen o jag hade inte riktiga verktyg att fixa detta med. Men ska ta tag i detta snarast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.