AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.721

E-36 Cab Cabmotor misstänkt elfel

Hej,

jag har demonterat cabmotorn som sitter under baljan (utan att öppna den). Satte sedan tillbaka den och tryckte motorn på plats.Gjorde sedan en initiering och det visar sig då att det bara är liv i motorn som hanterar cabbluckan. Den beter sig som den ska och initieringen verkar fungera fint dvs den stänger luckan snyggt och prydligt

Varför startar inte den andra motorn? Den är knäpptyst...

Jag behöver hjälp med tips och felsökning....

Mycket tacksam för svar innan helgen då operation meck inleds...:.)

Någon som har bra tips på cabimpergeneringsmedel?

la
19
larpal02
320i cab -94
316i Compact -00
Impregnering finns på BMW, enkelt och bra.

Pröva med att fälla cabben helt manuellt kör motorerna till dom stannar självt klicka i motorerna och pröva fälla upp. Om det inte fungerar pröva ta upp cabben helt och börja från det hållet. Det fungerade för mig att börja med cabben uppe. Båda motorerna var urkopplade när jag köpte bilen men nu fungerar det som det skall utan meckande. Ibland när cabben skall ner så stannar processen innan cabben skall fällas bakåt men då räcker det att lyfta framkant någon centimeter så att brytaren känner igen sig.
ha
734
haack
X3 30d -18

för att låna tråden lite, vart sitter den brytaren som gör att den stannar alldeles efter att bakrutan vikt sej så att säga. väldigt irriterande är de, borde ju gå å justera in eller?

Tack för svar,

Mitt problem är att jag inte får någon som helst respons från motorn som är monterad i baljan... den är död som en sten. Jag har läst och följt initieringsrutinen och den fungerar... den startar 15 sek efter det att man vred om nyckeln till läge "r"...cabluckan fälls ner i rätt nerfällt läge. D.v.s. i det läge som du den har när du kör omkring nercabbat. Sedan ska en uppcabbnigsprocedur startas om jag har fattat det hela rätt... men icke sufletten rör inte på sig och motorn är knäpp tyst. (Kablarna är kopplade till motorn och motorn är tryckt på plats)

Någon som har koll på microbrytare, relä och säkringar? Jag gissar inte på kabelbrott... väl?

Andra tips emottages varmt.

...

Jag känner till impregneringsprodukterna från Bayern... men jag tycker att literpriset 1000SEK/L är väl saftigt... Det måste finnas något som är mer prisvärt...

Tips? Ja tack!
haack,

Jag har en PDF som du kanske kan ha nytta av. Den beskriver vara alla brytare sitter. Jag uppfattar att det är en form av officiel US guide.

Får jag din e-mail så kan jag maila den till dig.

Credit aucune limite!:
Skicka den även till..
Micke.kna@gmail.com
Kan ju vara bra att ha. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Hejsan!

Skulle upskatta om du kunde maila den även till mig. Mvh Mathias

perzon1@hotmail.com
Hej Mathias,

jag har mailat filen till dig. Sorry att det dröjt.

Är det ingen som har något tips på vad felet kan vara? Solen skiner och jag vill ju gärna ha en lösning på problemet... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.