AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
410

Vårkänslor

fo
242
foo
328iC '96
jaha, idag åkte sommarsulorna på! YEEEAAAAHHH!!

Mötte även en hel del bilar som antingen hade takluckan öppen eller nedcabbat!! En mängd porschar passerade revy också. Det märks verkligen att det är vårväder nu i helgen.

Skall ner till Helsingborg på lördagmorgonen. Vad har ni för tider från Stockholm till Helsingborg? Behöver lite att jämföra med ;)

Vi åker runt 07.00 snåret...

/foo
518i slow mobil
Vår e kanon, slipade bilen idag... varmt och dammigt....

Gasen i botten, mätarn i toppen
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
netsix
Själv skickade jag på sommarpjucken i måndagskväll...vilken känsla..ååhh. Liknande känsla brukar man bara få med det motsatta könet ;)

/netsix
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Med tanke på att ASC-lampan blinkade i en skuggig uppförsbacke på Frösön i jämna 70 km/h tror jag vintertassarna får hänga på ett tag till. Är man till fjälls i veckosluten behövs dom framåt april :( Takluckan fick dock vara öppen ett tag idag :)

Mats E
BMWCS 3050
8 är mer än 6 ;)
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har åxå "vintertassarna" kvar ett tag till men takluckan är öppen för jämnan nu...
Skönt att solen börjar titta fram...
Polarn var föresten å beställde fälgar idag...
Så nu blir det vatten&bröd för han ett tag framöver...

//Cosmos
"Rak 6a åt alla"
E28 Registret # 160
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du ville ha en tid Stockholm - Helsingborg. Jag kan ge dig två tider. En som jag rekomenderar(ca 5h)och en som jag bestämt avråder ifrån (3h22min med ett tank stopp).
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Sen när är det lagligt att sätta på sommardäck? Får man ha det året runt om det bara är väglag? Även om jag bara har 17" så är det bättre än 15" vinter iaf...
TCG: Precis så är det. Du får ha sommardäck på på julafton om det inte råder "vinterväglag".

/Micke
netsix
Så här står det i trafikförordningen:

18 a § Personbil, lätt lastbil och buss med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagn, som dras av sådant fordon, skall vid färd på väg vara försedd med vinterdäck eller likvärdig utrustning den 1 december-den 31 mars när vinterväglag råder.

Ett fordon får brukas trots bestämmelserna i första stycket
1. om det kan ske utan fara för trafiksäkerheten
a) för provkörning eller bogsering av fordonet i samband med reparation eller liknande ändamål,
b) för färd kortaste lämpliga väg till och från närmaste besiktningsorgan enligt 2 § lagen (1994:2043) om vissa besiktningsorgan på fordonsområdet för besiktning,
2. om fordonet enligt vägtrafikregistret är av en årsmodell som är trettio år eller äldre,
3. om fordonet är registrerat i utlandet, eller
4. vid färd som påbörjas eller avslutas i utlandet.
Vägverket får föreskriva att fordon även i andra fall än som avses i andra stycket får brukas trots bestämmelserna i första stycket om det kan ske utan att trafiksäkerheten sätts i fara. Förordning (2001:667).

/netsix
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Tackar för denna upplysning! Jag som trodde jag var tvungen att vänta till 1 april. Sänkningsfjädrar är beställda så när jag ändå har loss däcken så åker sommardäcken på!

Än en gång har detta forum och ni skribenter räddat mig, tack än en gång!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.