AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.192

hej finns det nåt servicekort till bmw?

hej undrar om de finns nåt servicekort till bmw som typ(inlämning av service repartioner etc) nån som vet skicka en länk då=)
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Är det serviceboken du tänker på eller?

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det finns både serviceavtal och BMW Group Card som är räntefritt i sex (?) månader.
nej syftar på nått bmw kort=) som typ man kan betala med etc=)?
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Du kan ansöka om ett BMW Group Card hos en återförsäljare.Sedan kan du
handla och göra service på bilen och betala med kortet.Antingen räntefritt i 6 månader eller med ränta på längre tid.Fungerar bra om man har koll på sin ekonomi.Har själv ett sådant har fungerat bra för mig.

/Whalle
Kommer att tänka på reklamen för volvokortet där man kunde välja mellan en råsop mitt på käften eller fem örfilar på kinden i stället. Fast det blir väl lite mera sofistikerat i premium segmentet. Vad sägs om en nyckelrepa på ena kortsidan eller fem maskintvättar på den lokala macken? ;)

Aliquando et insanire iucundum est.
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Jag tycker det fungerar bra om man har koll på sin ekonomi.Varför betala allt tex vid en reparation.Istället för att betala tex 10000:- kontant kan man ju dela upp på 6 mån.Slutsumman blir ju ändå samma.( om du väljer ett käftaslag eller 6 klapp på kinden).

/Whalle
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Den effektiva räntan för denna "räntefria" avbetalningsform är i alla fall inte 0%.

Prisvillkor:
-Aviavgift 25 kr/mån
-Kampanjavgift tillkommer vid köp på 12 månader.

Allt enligt: Länk

Om man handlar för 1000 kr och tar det på 6 mån räntefritt blir den effektiva räntan: 25*6/1000 = 15%.
Om man handlar för 30000 kr och tar det på 6 mån räntefritt blir den effektiva räntan: 25*6/30000 = 0,5 %.

//Stenback
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Du har helt rätt i ditt resonomang,men jag tycker det är bra att möjligheten finns. Skulle bilen gå sönder och man inte kan betala allt direkt kan man ju lösa skulden senare.Då slipper man ju ställa bilen.Aviavgifter är det ju på många betalningar.Sedan blir procentsatsen lägre på ett högre belopp.Det gäller ju att betala på 6 månader annars blir det ju något annat.

/Whalle
BMW Group Stockholm,
har ett bra upplägg på serviceavtal.
Man lägger upp ett avtal på 24 månader.

Då kan man månatligen betala en summa räntefritt.

I avtalet ingår service- baserat på 50000 km.

Det kan vara en inspektion1, eller 2 och en oljesrvice. Enligt din servicebok.

Fördelarna är att du har fri lånebil, vid inp1 och 2. Garanterad service inom 5 dagar. Samt räntefritt. Kanon tycker jag.
Sorry,
Glömde det bästa! Man får 20% rabatt på service- kostnaderna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.