|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har märkt nu när det blivit lite bättre vägar och man kan dra på lite mera att bilen ibland vid hård belastning verkar slira lite på kopplingen, har kännt skillnad vid olika tester. En del gånger greppar det klockrent brutalt medans nästa gång uppfattar jag det som några "millisekunders" slirning. har någon annan uppfattat detta på era M3:or? jag har SMG lådan och bilen gått 3700mil och kopplingen bör väl inte slira det minsta efter dessa få mil? nu må jag vara känslig men jädrigt irriterande..... | |
|
tycker också att det känns som den slirar till snabbt ibland när man växlar på höga varv och i snabbt läge.. Det är ju lite lurigt att "testa" kopplingen när man har smg och man har ju inte direkt lust att lyfta ner låda i önödan för att kolla... Min har rullat ca 5600 mil mvh evers |
|
|
Har inte märkt några sådana tendenser. Min har gått ca 1500 mil och jag har också SMG-lådan. Leif |
|
|
Tyvärr vanligt på E46 M3 och CSL med SMG växellådan. Ibland hjälper det med ny SMG programvara och förnyad inlärningsprocess. /RS2 |
|
|
Kör till BMW och de programerar om mjukvaran.....Brukar hjälpa 9 gånger av 10. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.