|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken, alltså en M5 E39 årsmodell 1999. Blåmetallic, svart skinn, den "vanliga" utrustningen samt navi/tv, hifi och rollo i bakrutan. "Problemet" (om man nu väljer att se det som ett problem) är att bilen har gått 22000 mil - men bara med en ägare. De första tre åren gick den tydligen ca. 5000 mil om året. Därefter verkar det ha lugnat ner sig till en ca. 1500 mil om året. Full servicebok förstås, och skicket verkar riktigt bra att döma av bilder m.m. Flera slitagedelar har bytts. Frågan är om man törs köpa bilen? Och vad bör man rimligen betala? Tanken är att behålla den i ett par år. Just det: Bilen finns förstås i Tyskland (privatägd). Skall tilläggas att jag inte tänker köpa bilen själv. Frågar för en bekants räkning (som för övrigt åker en trevlig 840 just nu!). | |
|
Hej!! Om M5:an som du beskriver är 1 ägd och i bra skick så skulle jag inte tänka på att den har gått långt. Miltalet i sig är inget bekymmer för den håller säkert minst det dubbla vid rätt skötsel. Men där finns alltid ett men som sagt. Folk vill tyvärr inte köpa dessa långmilare så det kan bli svårt att bli av med den sedan om ett par år. Mitt råd är att köpa den om den är fin som sagt. Om man inte blir av med den kan man alltid behålla den:) Priset är svårt att säga, det beror på vilken köpare det är och hur gärna man vill ha bilen. Ett tips är att ringa runt och höra hos olika BMW handlare om vad du skall ge för den. Då får du en någolunda prisbild. MVH Alexander |
|
Qvarnström |
Rätt mycket problem med växel lådorna och kopplingen på 99´or så satsa hellre på 2001 och vidare.... |
|
Det är nära affär nu. De är överens om pris och jag har fått se en del bilder. Vad är det för problem med växellådorna som du hänvisar till? Det har jag inte hört tidigare. |
|
kilroy |
En långmilad M5 E39 borde inte innebära mer problem än andra bilar i samma situation. Sköter man motorn så sliter man inte ut den i första taget. Tidiga modeller har en tendens till att se lite slitna ut interiört, inte riktig BMW kvalite enligt min uppfattning. Kopplingsproblemen är nog oftast ett handhavandeproblem från tidigare ägare. Är priset rätt och dokumentationen OK är det säkert inga problem. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.