AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
598

fälj byte

JK
18
JK_Man
325i -95
tjenna jag e igenkligen ricktigt glad men i dag bytte jag till sommar fäljar skit bra blev de och jag köpte dom av en kille som var veldigt serriös men de skakar i bilen vid hundra som f-n... Men det känns i hela bilen inte som att de e obalans i däcken..... Ska man göra en framvangsinställning då elr... tack på för hand

Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
OT.
Nu MÅSTE jag faktiskt leka språkpolis! Inte mindre än 10 felstavningar på inte ens fem rader text. För o inte nämna särskrivning, avsaknad av versaler och skiljetecken. Öppna upp word o skriv in din text där innan du postar om du skolkat från alla svenskalektioner i småskolan.

On topic...
Hade du inte problemet med dina vinterhjul utan det helt plötsligt kom samma dag du bytte till sommarhjulen så kan vi ju med största säkerhet säga att felet ligger i just sommarhjulen.
Åk till närmaste däckfirma o få dem balanserade så ska du se att vibrationerna försvinner.
Hade själv egendomliga vibrationer i mina vinterhjul, men dessa försvann helt när jag la på sommarhjulen. Blir en balansering innan nästa vinter iallafall...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fälgarna eller däcken kan vara orunda, men har du tur så är det bara obalans.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
JK
18
JK_Man
325i -95
vilken mupp vem bryr sig om fel stavningar du måste ha ett riktigt tråkigt liv... data fjant... peace peter_1982

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

OM du vill ha sakliga och bra svar på dina problem så är det inte att rekomendera att kalla folk för "mupp" och "data fjant"..

Var det nya LR begagnade fälgar du köpte ? Dom är möjligtvis inte skeva ?

Mvh Jimmy
an
643
anlima
735iA -87
Centreringsringar?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Om det skakar så pass mycket som du beskriver då tror jag att minst någon fälg är skev. Framvagnsinställning kommer troligtvis inte göra ett dugg för dig. Lämna in fälgarna på en däckfirma på balansering och låt dem ge dig domen. Personligen tippar jag på skeva fälgar..
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
JK_Man, det är precis sånna som du som kommer få svenska språket att förfalla... Sedan anser jag absolut inte att man måste vara varesig en "mupp" eller "datafjant" (observera! INGET mellanslag mellan "data" och "fjant") för att någorlunda behärska det svenska språket i både grundläggande stavning och grammatik.
Jag lärde mig att stava när jag gick i småskolan, men det var kanske inte alla som hängde med där, var ju rätt högt lärotempo (OBS ironi!!)

Sen fick du faktiskt svar på din fråga av mig också, men det uppskattades tydligen inte...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.