|
|
|
|---|---|
STi |
Fälgar med et37 som är 7,5" breda, passar dom rakt av på en e30 som har 60/40 sänkning? |
|
Nej troligt vis inte, ET 10-20 är lämpligt på E30. Det har inte med sänkningen att gör utan fäljarna tar i fjäderbenet. |
|
STi |
Så det är inga problem med sådana fälgar på en e30 med andra ord? |
|
Jo, jag menade att det troligtvis inte funkar. 7" ET42 funkade inte alls, dom tog i fjäderbenen fram. Du behöver nog 5-10 mm spacer för att få dit dom, ska det dessutom se bra ut och fylla ut hjulhusen behöver du 10-15 mm till. |
|
STi |
Men spacers är väll olagligt? |
| Om du köper nya fäljar till E30 får du med spacer på köpet då det inte tillverkas några fäljar med lämpligt ET för dom, om det är olagligt har jag inte en aning om. | |
STi |
Tror att jag läst det. Att det är olagligt bara för att det förändrar hjulbasen och att det i sin tur ökar slitaget på bärande delar som är avsedda för ett visst tryck. Men jag är osäker på detta någon här borde ju veta det tycker jag |
|
Ett ET på omkring 20-25 är väl rätt bra på en E30....orginalfälgarna är ju E24..... Med fälgar som har ett ET på 37 är det inte fel med en spacer på omkring 15mm, då blir det nog rätt bra....=) Vet inte heller är olagligt, men jag har aldrig hört talas om någon som på något sätt fått några anmärkningar på det, finns ju liksom en och annan som åker med spacers...;) |
|
STi |
Med ett et på 20 ingen risk med skärmkanterna på en sänkt bil. Säg 60/60 ? |
| Jag har ET11 sänkt 60/40 och det har aldrig tagit i nån stans. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.