|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Papageno |
Nåja, rätt eller felvända. För den normalhändige torde det vara enkel match att fixa. Den fyller sin funktion endå. Skulle det uppstå problem med ingreppet finns det säkert en flink Ap-användare som ger support - Mina herrar gnäll inte så mycket om småsaker!! - Hemma blindhet är det första som inträffar |
|
Papageno; Visst är det enkelt att fixa, nya skärmar och nylack så är det gjort. Men det tyder på att den som importerade den inte visst/brydde sig speciellt mycket om detaljer och det brukar avspegla sig på annat också (tygmattorna är ytterigare ett exempel.)... Detta är ett forum och vi är alla individer vilket medför att vi får alla gnälla som du kallar det (jag kallar respons/input/yttrandefrihet), om man inte gillar läget så får man sluta läsa eller starta Klubben för inbördes beundran och bara ventilera positiva saker och blunda för resten). För att återgå till ämnet så tycker jag det är synd på historiken, speciellt om det, som det verkar, vara en Winkelhock. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
Papageno |
....Finns ju alltid en anledning till att bilar blir osålda, för at återgå till ämnet så var det väl blinkersen vi eller jag menade o inte nya skärmar o lack. :-) |
V12 LeMans |
Var och kollade in den i somras , men var väl lite feg som inte köpte den(kan kosta "skjortan för en vanlig knegare som jag, om det skulle rasa). Den såg bra ut och gick bra( när man fått upp oljetempen) , men fick också upp oel..... på bc , men det skulle de åtgärda. Trevliga stolar , hehe . Fälgarna kan man ju alltid åtgärda. |
| Lite OT; v12 LeMans; var har du hämtat ditt namn? | |
V12 LeMans |
:-))) Dels gillar jag 24 timmars Le Mans-racet , dels gillar italienska sportbilar med V12-maskiner (speciellt av äldre årgång med 6 dubbla Weber ,låter inte helt fel). Var på mitt första race på Västkustloppet 1980 , och såg ett specialrace(arrangerat av bl a Ferrari-entusiasten Ulf "Barbarossa" Boman från Varberg) med ett gäng Ferrari-bilar , både racebilar och gatbilar , bl a racinglegenden David Piper i en störtskön 330 P4 , franska 250 GTO + avlidne GeKå-grundaren( Ullared) Göran Karlsson i en tidig Lamborghini Countach ( som jag såg på en Lambo-träff på Falkenberg förra året, och i samma skick som 1980) Dels gillar jag LeMans- vinnaren BMW V12 LMR . Hade planerat en resa LeMans-racet med min nyinköpta 750 -91 , när jag registrerad mig på forumet , därav namnet. Resan fick tyvärr skjutas på framtiden . Det blev långt , men jag skulle kunna fortsätta , men ........ |
|
Kan den vara omlackad och därav felvända sidoblinkers + att kontrastlacken i sterlingsilber är borta? Freude am fahren |
|
|
Jag provkörde bilen i juni, blev inte imponerad. När man flyttade bilen var det oljefläck på asfalten, kopplingen slirar, felkod på oljenivågivare, rost på skärmkanterna, verkade omlackerad, är dock inte säker. Rent allmänt tyckte jag inte bilen verkade frisk. Köpte sen en annan M5, min första BMW. Winkelhock var den första M5 jag någonsin kört, men jag vågade inte köpa den, trots att jag tyckte väldigt mycket om inredningen, grymma stolar! |
|
|
De bakvända blinkersena har nog kommit i samband med importen. Han som monterade visste nog inte bättre. Synd! //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
| V12 LeMans; Ok, tack för ditt svar! Jag misstänkte att du satt på en Jaguar V12 Lemans men så var det alltså inte;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.