AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.805

316i -92 Pulserande ljus

Tjosan!

Köpte mig min första BMW precis nyligen och det blev en 316i -92'a.

En så länge så har jag lämnat den på verksad för kamremmsbyte, samt rullarna, och bromsskivor bak och klossar.

Men nu till frågan.

Det är ett sådant där pulserande ljus på all belysning.
Det är kanske inte mycket men man lägger märke till det när man sitter i.
Och jag har varit med om de tidigare att de har varit så på andra bilar när de har gått på tomgång men jag har det även fast jag är ute och brummar på t.ex. motorvägen.

Belysningen i panelen och den vanliga ytterbelysningen osv.

Är det något stort problem med den eller är det bara nått man accepterar då det är en gammal bil?
sk
36
skold
318 touring -96
Jag har samma fel på min 316. Jag har fått höra att det är spänningsregulatorn i generatorn som spökar. Det är inget allvarligt fel men jävligt störande.
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Tja!

Kolla alla jord punkter, att jordskruvar sitterlöst eller att det har bildats ärg eller så.
Börja med att kolla jorden från batteriet.

Hade på min förra 328 samma symtom då var bulten som fäster jordflätan från batteriet liiiiite lös, drog åt den så var problemet borta.

FLAYEN
mo
41
motala3
318i-92
Har samma fel på min 318-92 och har kollat alla jordflätor jag hittat+ att en kille på verkstaden mätte upp generatorn, men den flimrar fortfarande.Kan nån vara bussig och ge mig fler bra tips.

Har precis samma "fel" på min 318i 92. Inte så där jättestörigt då man bara märker det när man anstränger sig, eller försöker läsa något med innerbelysningen tänd och motorn igång på tomgång. När man fokuserar blicken kan man märka det. Annars bryr jag mig inte - mest orolig isf för att något ska smälla & gå sönder. Men än så länge ingen fara, och ni verkar inte haft något mer problem heller - mer än just att det är störigt.
hade så på min 325:a men jag bytte batteri sen var problemet borta
Okey får kolla "flätorna" och se om de är fräsha.
Batteriet är rätt så nytt.

Service indikatorn visar den sista gröna pluppen nu ocskå så de kanske ser nått på service verkstan?
Brukar man bli blåst där av dem som man sett på insider?
ho
85
homerus
316i -92
jag hade samma problem med det svajande ljuset på min 316-92. Detta förekom även för mig både inuti bilen och på strålkastarna. Slog jag däremot av bilen och lät tändningen vara på så var problemet borta. Bytte laddningsregulatorn och sen fungerade allt efter behag. Men som sagt, kolla jordningarna först.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Byt generator det gjorde jag på min 316 e36, det gjorde susen.
to
7
tomsa
318is -92
Har också haft det problemet, bytte spänningsregulator så var det åtgärdat!
Os
22
OskarL
316i touring -12
Jag har precis bytt laddningsregulator och det var då problemet uppkom för mig... får kolla alla kablar nån dag :)
civilization
Har samma irriterande fel på min, dock endast när AC är på, har dragit slutsatsen att när AC är på startas och stoppas en elfläkt i fronten i intervaller, när den startas blinkar framlyktorna till. Tidigare ägare har bytt laddningsregulator för 6 år och 12000 mil sedan. Kan man dra slutsatsen att det kan vara samma grej igen eller ska man försöka med nåt annat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.