|
|
|
|---|---|
|
Så nu är bilen beställd och väntar på leverans :D... men en fråga! Dimljusen i E90 vad är det för sort? typ H7 osv... funderar på att byta mot "xenonliknande" ljus fast 50% bättre ljus | |
| Om du har m-sport paket så har du HB4 annars är det H11. Låter som philips bluevision eller visionplus är vad du söker. Dock så är visionplus svåra att få tag på i dom mera "udda" lamptyperna. | |
| Wow... takc för det snabba svaren!!! HB4... ska nog hålla utkik efter dem! Tack åter igen... | |
| Länk | |
| Perfekt! precis den länken jag letade efter! tack | |
| Jag bytte till ett par bättre lampor (visionplus) på min bil, båda i halv-, hel- och dimljus. Det är värt pengarna, betydligt bättre ljus. Kostar en hel del mer än standard, men det kan det få göra. Tror dem kostade 89-98kr styck, så det är 600kr att byta alla, men det är ett bahagligt ljus och skarpare. | |
| Vet någon hur man byter lampan i dimljusen när man har m-sport? | |
| maximalt styrutslag, skruva bort några skruvar som håller fast innerskärmen i hjulhuset, peta sedan undan skärmen och in med näven! ;) | |
| Vad finns det för dimljus att välja till en E90? nu lyser dem gulaktigt, finns det några som liknar xenor, åtminstone ljusare färg.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.