AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
563

Inkoppling utav slutsteg till e39T

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Hej!
Skulle vilja ha lite tips på hur man kopplar in ett slutsteg på en e39Touring? Bilen har något extra ljudpaket med förstärkare och baslåda originalmonterat ifrån fabrik. Jag vill bygga ut det med en baslåda med slutsteg. Hur hämtar jag ut signalen , vilken kabel skall jag använda mig utav, är det någon av kablarna vid mitt originalslutsteg? Hur gör jag?

(Har sökt en del efter inlägg på forumet men hittar inga relevanta inlägg.)

Tacksam för relevanta svar!

"It's furious to be fast!"
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Jag skulle använda en hög->låg-omvandlare och hämta signal från bakhögtalare eller nuvarande sub.

Carl
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Låter som en enkel lösning. Är sladden som går till högtalarna hög eller låg nivå? Hur blir ljudkvaliten med den lösningen, stor kvalitetsförlust?

Finns det någon annan lösning där man kan lödda på en rca (eller vad det nu heter) kontakt eller nåt på en sladd och sen bara koppla in den i det nya slutsteget?

Hoppas att ni förstår mina frågor, jag är inte bäst på det här, och formulerar mig säkert lite knäppt :[

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Betyder det att jag kan använda mig utav ett slutsteg som är försedd med både hög- och lågnivåingångar och på högnivåingången koppla på en av kablarna som går till mina högtalare?
Blir det något problem isåfall med att driva den högtalaren som jag lånar signal ifrån?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Läs denna guide: Länk viserligen på en X5:a men det är samma grejer bara att dom sitter på olika plats(du har nog original steget under bagage golvet längst fram).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.