AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
705

nån som e bra på DIS?behöver hjälp

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej!

är det någon som vet vart i dis men hittar så man kan koda in bordmonitorn och vart man kodar in radiomodulen.... och finns det så man kan programera in så sidospeglarna fälls in när man lägger i P läget??? polaren har det på sin men jag får trycka på knappen själv för att dom ska åka in...och jag har en 740i 97a och är det nån som har koll på vad det finns för andra coola grejer att aktivera????tacksam för svar
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Om jag minns rätt så behöver/kan man varken koda in monitorn eller radiomodulen via DIS. Jag vill minnas att det enda som jag behövde koda när jag bytte dessa prylar var navi datorn.

Det låter kul om man kan få in speglarna bara genom att lägga i p-läget, istället för att trycka på den lilla knappen!!

M.J.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Radiomodulen skall gå att koda in , bordmonitorn vet jag inte hur det är med , 7an: Kan du inte lämpa över dina navi problem på verkstaden som skall fixa dina inbrottsskador om du hävdar att det funkade innan verkstads besöket?
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej hewi:

det värsta är att när jag monterade mk3an osv när jag fick tillbaka bilen första gången:( men men ska testa att uppgradera med din skiva när jag får tillbaka bilen:) hmmm nu sitter man ju o åker runt i en bmw 116i o5a

o den suger men den går ju!

mj:

jag kodade även in så bilen låser sej när man lägger i driven o börjar åka och sen kodade jag in halvljus automatiken samt orginal larmet så att man måste använda knapparna på nyckeln (svensk standard) om det är en import med org larm så kan man oftast stänga av larmet genom att låsa upp manuellt men nyckeln i dörrlåset och det går nu mera inte! nu måste man använda fjärren:)

nån som vet vad det finns mer att koda in???

speglar??

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hade också 116i ett tag , kul att köra men törstig! 0.84L/milen , dock hade den jag hade bara gått 200mil så den var kanske inte inkörd men ändå min 530 går ju på 0.94 L/mil vid lika körning.
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
japp den här 116 e tok torstig åxå.tänkte skriva det innan men.. blev riktigt förvånad av hur mycket den drack..hehe man tankar lika mycket som i min 7serie ju. tror jag får tillbaka min bil på tisdag! dom ringde igår o sa att det mesta var åtgärdat men att det var lite kvar, jag lär ju syna den ordentligt när jag ska hämta den här gången iaf!

plus att jag tjatade till mej en uppdatering på automat lådan o då sa han att vi kan göra det som goodwill men sen så läser jag lite här på forumet att det inte funkar på vissa 97or och då börjar jag undra om dom verkligen har gjort det ..men men jag sa att jag ville ha utskrift på vilken programvar han smetat i osv...

sen är det dags för din skiva:)
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
har e mjukvarunummret han sägar att dom petat in i min låda:1423155

nån som vet att det stämmer och att det är den nya?

mvh 7an
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
glömde!

hewi: dom säger att det inte går att koda in radio modulen!? hmmm ska man behöva ta deras dator själv o sitta o leta hehe-....
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Gör du som jag skrev med radion under uppdateringen så skall den initieras rätt av navin ändå men jag vet att man får upp radio-modulen i DIS och det vore konstigt om man inte kan koda in den då för in min bil har det hänt att navin trott att jag haft BM54 fast jag har BM24 och då funkar t.ex inte INFO och SELECT knapparna som dom skall , kan det vara så att man gör detta genom att gå in i navin i DIS?
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja hewi!

ska hämta min bil nu klocka 16.00:) hmmm då ska tilläggas aat jag ska tooook syna den innan jag åker iväg...

ska passa på att kolla själv i deras dator...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.