|
|
|
|---|---|
|
Tre veckor efter inköp av MRF-ansluten handlare så upptäckte jag att båda sidoblinkerserna är fulla med kondens. Försäljaren verkar inte pigg på att fixa det pga att nybilsgarantin har gått ut. Borde inte MRF-garantin även täcka fel av den här typen? | |
|
Kondens innanför glaset på sidokörrikningsvisare är i det närmaste att betrakta som ett normaltillstånd, så det blir nog svårt att göra några garantianspråk på detta... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Trist fel på en så pass ny bil. Undrar om bilprovningen kan anmärka på det? Det kommer ju förmodligen försämra sidokörriktningsvisarnas förmåga att sidokörriktningsvisa. |
|
|
Nej, Bilprovningen kan inte anmärka på det. Uppskattningsvis förekommer det på minst 25% av alla bilar, gamla som nya. På flera bilmodeller är det regel snarare än undantag... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Visst kan Du hävda MRF-garanti! Jag jobbar som just bilsäljare, o om kondensen kan räknas som "trafikfarlig" ; om den är av sådan grad att den kan komma att påverka ljusintensiteten i blinkern, så byts denna ut mot felfri dito, alt. torkas ur o tätas! /Anders |
|
|
Jesperado: Det är ju bara FEL, att släppa sådant! Det gör ICKE Motormännen, o det är helt rätt. Det kommer ju bara att resultera i förstörda reflektorer...Skärpning SBP ;-) Bli litet mer TÜV, så skall Ni se att allt ordnar sig... |
|
|