|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Riktigt vacker bil. Kommer att göra avtryck i gatubilden. Tycker ändå det roligaste är de som gnäller på att den ser för tam ut och själva kör e46 coupé.. Hallå, det har aldrig gnällts så mkt på just det som när e46 coupén släpptes.. | |
| Sugmotorns tid är ute. Nu blir det miljö överladdning för hela slanten, turbo, kopressor, u-name-it. *håller i hatten* ;) | |
| clubsport: Jag missuppfattade dig, ber om ursäkt :) | |
|
Griseknoen. Den ser ju tam ut. Jag gnäller inte, det är bara min åsikt? För övrigt så har jag ingen jättekoll på modeller innan e46 så jättebra. Jag är inte så jättegammal och mitt bilintresse vaknade till först för några år sedan. Så man kan säga att jag är uppväxt med e46. Man ska inte döma bilarna på bara bilderna. Jag tyckte 645an inte heller såg bra ut första gången jag såg den på bild. Men är jag såg den live...vilken bil, helt otrolig. Så man ska inte döma så mycket när ma bara ser bilderna, det är live som gäller. Däremot är interiören mycket fin på den nya 3serien. Där känns e46 lite...gammal. Ska bli grymt intressant och se nya m3an. |
|
|
George, när e46:an coupé kom så såg den tveklöst tam ut i jämförelse med e36 coupén och den blev livligt sågad som tråkig glidarbil bland alla som körde e36 coupé och som vant sig vid att just precis så skall en 3:a coupé se ut. Du skall få se att om ett är är det helt annan ljud i skällan på det här forumet när alla fått se och känna på den här nya bilen på nära håll. |
|
|
acey: Ingen fara..! Keep Your Distance! |
|
| är det någon här på forumet som har bestämmt sig för att beställa en e92??? | |
|
Quote: "Man ska inte döma bilarna på bara bilderna. Jag tyckte 645an inte heller såg bra ut första gången jag såg den på bild. Men är jag såg den live...vilken bil, helt otrolig. Så man ska inte döma så mycket när ma bara ser bilderna, det är live som gäller." du kanske missa när jag skrev det? |
|
|
Intressant artikel i DN Motor för några dagar sedan. Därav följer bl a: Tydligen ligger det i BMWs strategi att låta även mindre motorer få turbo. Huvudargumentet ska vara lägre förbrukning och högre effekt. Att döma av 335an så laddar de mycket lågt. Ännu mer intressant blir det när man läser Peugots nyheter om 207an, tydligen ska den få en - håll i er nu - 1,6 liters turbomotor på 200 hk som framtagits i samarbete med BMW. Oups. |
|
| Väldigt snygg! Mycket hetare än E46 Coupé. =) | |
|
bmw_jerry: Jag är nära en beställning men tänker vänta tills jag har provkört den och framförallt sett den i verkligheten. Keep Your Distance! |
|
| Tycker om bilen...f*n min känns så j*vla gammal nu.. | |
|
JFR: Det är väl Mini som kommer att få nya motorn? Tv skriver så här (står inget om turbo dock): Länk "Den 1,6 liter stora bensinmotor som Peugeot utvecklat i samarbete med BMW kommer att finnas i versioner från 75 till 170 hästkrafter. För de som gillar extra mycket prestanda rekommenderas den RC-version. Där pratas det om hela 210 hästkrafter." |
|
|
Gillar baklyktorna, mer E46 än E-90 sedan a la Nissa Primera. ------ Länk |
|
|
PowerMac: Det är möjligt. Artikeln i DN - som bygger på intervju med BMWs ingenjörer - antyder dock en bredare användning av turbo (dubbla) på även mindre motorer än 3 litaren i just BMW-modeller. Den som lever får se. |
|
|
Tycker E-46an är snyggare men så har jag iofs tyckt om alla modelluppdateringar tills att man blivit van med dom . Håller med om att den ser tung ut och att det va tråkig färg på den M som i Motor |
|
|
"Ännu mer intressant blir det när man läser Peugots nyheter om 207an, tydligen ska den få en - håll i er nu - 1,6 liters turbomotor på 200 hk som framtagits i samarbete med BMW." Det stämmer, men denna motor kommer inte att hamna i någon BMW. Däremot kommer den att monteras i en liten framhjulsdriven bil från BMW-koncernen. Vilken det är får ni räkna ut själva ;) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Jag kollade just på BMW USA:s hemsida och såg att E92 kommer med helt andra motoralternativ där borta. Där är det 328i/328xi 3,0/230hk samt 335i 3,0/300hk som gäller. | |
|
Intressant att 328 kommer tillbaka i USA. Länk "The 335i Coupe will be joined in the U.S. by the 230 horsepower 328i Coupe" |
|
|
Det skiljer redan idag på E90. USA har 325 och 330 men 325 är på 3.0 liter. Den är bara nertrimmad i programvaran. Det samma kommer att gälla för 328. Den är på 3.0 liter och bara lite nertrimmad. Fråga mig inte varför de trimmar ner 330 till 328. De har andra avgaskrav där men 330 finns ju redan... /Fredrik Swärd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.