|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Här kommer lite rörliga bilder också: Länk |
|
| Lagg märke till motorljudet på 335!!! Den bilen lär bli en solklar favorit i entusiastlägret. Speciellt när vi snart kommer att få se kaskaker av trimchipp som haglar ner i backen. Vem blir först med en 335 på forumet? Och när kommer snålturbo versionen med runt 170hk med förbrukning runt 0.7 liter milen??? Dimman tätnar... ;) | |
|
PowerMac: Ingen snålturbo tack, det luktar SAAB långa vägar...! Keep Your Distance! |
|
| Ska bli intressant att läsa diskussionerna chippad 335i vs M3 senare :) | |
| ja ett chip skulle nog itne sitta fel..hur många hk tror ni att man kan få ut med det?? det ända som jag inte är nöjd påd på coupen är inredningen(instrumentbrädan) | |
| Är de nån mer än jag som tänker på saab när man ser filmerna? | |
| Nej, jag är fortfarande skeptisk... | |
| Fina filmer, vad mycket trevligare den ser ut att vara än sedanen. | |
|
Svenskt nyhetsbrev Länk /Fredrik Swärd |
|
| Ge oss priserna nu! | |
| Clubsport: Snålturbon luktar inte Saab utan VAG. Länk ;) | |
|
PowerMac: Same shit different name... Keep Your Distance! |
|
|
k1mzo: Det är väl bara 335 som kommer att ha det. Bedrövligt om alla versioner får det. Som Audi A4 1.8T störtlöjligt! Keep Your Distance! |
|
|
Snygga linjer, fula baklysen (ser ju ut som en mitsubishi galant :-(). Men baklysena har ju inte varit BMW's bästa sida på senare tid... |
|
SpineKracker |
Profilen ser mycket elegant ut men aktern kunde gärna fått vara aggressivare. Ett rör på varje sida är ju svinsnyggt! Låter ju ganska fett om den iaf. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Håller med k1mzo om avgasrören. Ska sitta dubbla rör om det ska vara nåt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Clubsport: Varför skulle en 320T vara löjligt? Bruksfordon, som BMW är, gör sig egentligen bäst med turbo. Det är en av anledningen till att diselbilar är så populära idag. Runflats, elektroniskstyrservo, allt tyngre bilar. Att intala sig om att det ur körglädjessynpunkt skulle vara sämre med turbo är väl isf larvigt. Dessutom har turbotekniken gått framåt, och är inte längre ett enkelt knep att dölja en dålig motorkaraktär. Något som BMW med all säkerhet kommer att bevisa med 335i. |
|
|
Tråkigt att den blev så menlös i designen. Ingen kraftfullhet alls. Känns inte speciellt modern heller utan mest mesigt och fegt undfallande i bakänden. Lite av en diskret elegant dambil. Bmw har de senaste åren gått från överdjärvt nyskapande (E65) till skotträdd konservativ design (E90/92). Inte hellyckat i nån ände. 5-serien med rejäla hjul är den enda modellen med lite potens, i synnerhet M5. Nej, kanske dags att byta märke ett tag. |
|
|
acey: Var skrev jag att en 320T skulle vara löjligt? Jag skrev att det skulle vara löjligt med två avgasrör som på 335 på motorsvagare varianter som på Audi 1.8T. Har inga problem med fler turbovarianter på bensinsidan, sålänge övervägande delen är sugmotorer. Keep Your Distance! |
|
| håller med om att bmw längre inte gör lika snygga bilar som förut..byter dem inte design snart så tror jag att många väljer annat märke nästa gång | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.