|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Säger som clarkson på top gear den bara finns totalt intetsägande. Hade väntat mig mer av cupen lockar inget habegär från min sida . Vem skall den locka , vilken målgrupp.... Nej in med chris bangle och ian cameron så det blir lite stil på bilarna igen. |
|
| jag tycker att bmw lyckats bra med formen på dem senaste bilarna men både framlysena och baklysena har offtast varit ett misslyckande, med undantaget z4. | |
| Haha det är inte lätt att vara BMWdesigner! Hälften klagar på sedanens baklycktor och den andra hälften klagar på att coupen inte har sedanens baklycktor... Nej tycker den är klart lovande. Fälgar och M-paket så! Kom ihåg att inte heller e46 coupe var ett under av skönhet när den kom. Absolut inte ful men först med M-paketet blev den läcker! Länk . Kolla de photoshoppade bilderna i andra tråden. Ok, en bit från verkligheten men det ger iaf en uppfattning om att den kan komma bli riktigt snygg! Avvaktar med övriga kommentarer tills jag sett den IRL. | |
|
Dagens nätupplaga av AMS (19 april) anser att Cupen kommer att se ut så här ---> Länk ??? Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
Denna kan jag tänka mig... Länk Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
De tycks ju spekulera vilt, bla om en ny sexa på 3.5l. Har de inte gett upp den tanken än! Sen skriver de "Det som skiljer denna testbil från den seriefärdiga, tycks bara vara formen och färgen och på bakljusen. " Lite många "coh" där men bakljusen lär väl bli som på bilden tidigare i tråden. |
|
|
Länk |
|
|
Mmnja.. den ser kanske lite mindre koreansk ut än sedanmodellen, men vacker är den ju inte. Precis som alla övriga bmw-modeller nuförtiden (möjligen med undantag för 5-serie med M-paket, som ser rätt bra ut), så är det ett himla lekande med olika mer eller mindre mystiska former, veck och linjer överallt. Bakåtsträvare som jag är så vidhåller jag att e36 och e38 är de sista riktigt snygga bmw-modellerna :) Däremot måste de nya vara riktigt bra bilar så bra som de säljer, trots sitt utséende. - G - |
|
|
Tycker att skillnaden mellan 330 och 335 känns lite löjlig. 34 hk med dubbelturbo? Däremot mellan 325 och 330 är skillnaden nu hela 54hk. Verkar lite snett. /Micke |
|
| AMS har ingen aning om någonsting längre :) | |
|
Och jag kan inte stava. Någonting. Tappade mest av alla biltidningar ifjol för övrigt. |
|
|
Designen är riktigt snygg! Med rätt fälgar och färg är den klockren! Frågan är bara hur de ska göra för att särskilja cabrioleten från coupén - det blir spännande :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle: de tar väl av taket, ganska stor skillnad... ;) Tycker också det är skumt med 272 HK i coupen. Undra om de uppgifterna stämmer. De har alltså lyckats ta ut ytterligare 14 hk ur 3 litaren. Inte anmärkningsvärt i sig men hoppert blir ju som sagt lite stort ner till 325. Vi får se om AMS uppgifter om att bilen presenteras officiellt på tisdag stämmer. |
|
|
Fast 130 och Z4 3.0 si har ju 265 hk, så skillnaden är "bara" 7 hk - vilket låter vettigt. BMW CS #6212 |
|
|
Håller med Acey lite om hans första inlägg. Känns mer clk än bmw. Varför inte göra 3:an aggresivare. Den ska ju vara lite tuffare, lite fränare. Den ser tam ut. Kanske med m-optiken kan det bli nåt. Men den ser tam ut, tyvärr. Jag är inte imponerad. Nu är jag inte någon kille som ser bakåt, och tänker "det va bättre förr". Men jag måste ändå säga att e46 karossen står sig mycket bra. Invändigt är en annan femma, men utvändigt...e46 is the shit |
|
|
Tror inte på 272 hk i 330, det blir för litet hopp till 335 och för stort ner till 325. Och BMW försäljarna har inte hört nånting om 272 hk motorn och dom borde ju få reda på sånt. Iof kanske det stämmer om det bara gäller coupen och dom gör ännu en Si. Keep Your Distance! |
|
| Det är väl 258 hästar? Eller har jag fel? | |
| Jag tycker det ser ut som om man har "rättat till" njurarna och strålkastarna på coupén. Den ser mer ut som en BMW än sedanen. | |
|
George.K: 330 har 258 häst nu, det spekuleras ju om att 330 coupén kommer att få 272 häst. Keep Your Distance! |
|
|
Tycker att coupén är helrätt även om lyktorna kräver tillvänjning. Man kan ju fundera på om det är för att det från början var tänkt att den skulle heta 4-serien som den skiljer sig rätt rejält från sedanen. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.