|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är så att jag ska till GBG och tona rutor på min bil runt om dvs 5 st rutor. Har 18 olika nyanser att välja mellan! Bilen är har tittan silver färg med svart skinn och inredning. Funderar att tona väldigt lätt vill ej att det ska vara förmycket. Tacksam för lite åsikter. Ezi Pezi | |
| Lätt grå\svart tonat, åk till besiktningen och fråga hur många procent du får tona ner rutorna också. Vissa besiktningsgubbar klagar även fast det är laglit.... | |
|
I prinicip så anser dom att all toning på framdörrarna är olagligt. Rutorna är ju redan tonade i standard och det ligger mycket nära vad som är tillåtet. Fick själv backning på min fd V70 med mycket lätt toning. Besiktningsgubben sa lite skämtsamt att det i stort sett räcker med att sätta gladpack på rutorna för att det ska bli olagligt... ___ //Ulf |
|
| Länk | |
|
danragn: Kravet är minst 75% ljusgenomsläpp på vindrutan och minst 70% ljusgenomsläpp på de främre sidorutorna. Har en "besiktningsgubbe" "klagat" så har det nog inte varit lagligt heller... Programmer: Om han sa det skämtsamt eller inte vet jag inte, men det är i alla fall helt sant. En helt transparent film ger så mycket diffusion att rutan inte klarar kravet på ljusgenomsläpp... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.