|
|
|
|---|---|
| Ska snart byta till M3 e36 grenrör på min 525 e34a! Är det värt att mappa bilen efter det? | |
jimmy/bmw |
ja du kan nog räkna med 15hk extra ungfär |
| Jovisst men jag undrar om man ska mappa bilen efter bytet? | |
|
Enbart byte brukar vara så att du tappar på låga varv men vinner något högre upp i registret. Med mappning kan du få bilen optimerad vilket ger mer på topp samtidigt som tappet på lägre varv blir mindre! ALLTID bra att mappa efter att man ändrat på hårdvaran! |
|
| Ok, men jag ska göra mer ändringar om några månader, är det inte då bättre att vänta tills dess?? Alltså kan bilen ta skada av att man inte mappat den? | |
|
Klart den kan ta skada av att du ändrar på hur mycket avgaser som passerar eftersom det påverkar hur mycket luft och bränsle som ska in! Om den gör det enbart av ett grenrörsbyte är väl mindre troligt, men generellt så är det värt med mappning efter att du plockat i nya prylar! Varför inte slänga i resten av prylarna direkt! |
|
| Det är pga att jag inte har råd att göra allt på samma gång! Men jag får nog låta bli mappningen... | |
| vad går en mappning lös på?? | |
jimmy/bmw |
5000 kr om du gör de med unichip |
|
Jaså, jag fick höra 8000 kr ! jimmy: vart kostar d 5000 ? |
|
jimmy/bmw |
Länk Då ingår bromsning före,efter |
| Ok, lite väl långt för mig dock... | |
|
Finns närmare representant! Utanför Västerås - Länk Östersund - Länk Eller ring 042-517 15 så får du en lista på de ca 8 st representanterna i Sverige |
|
|
har aldrig sett eller hört en bil som rasat av man bytt till extraktorrör utan att mappa den så rock on, ska du sen byta ex kammar mm så lär du mappa den för att få ut lite effekt av de.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
Om du skulle vara skeptisk så vänta att sätta på grenröret tills du har alla "nya" delar? Sätt då ihop allt på en gång och mappa efter de? Bmw für alle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.