AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.968

BMW M3 vs Porsche 968

Sida 2 av 2
Vad kan man säga. Körteknik är en tung faktor här. Rätt varv, växlingsteknik, väggrepp(du kanske låg i sand-strängen och gasade?).
Mitt råd, om du är märkestrogen, är att skaffa en B10
BiTurbo. Där finns effekt och vrid så det räcker även som original.
Modifiera med ett par större och modernare turboaggregat, och du rastar det mesta!!

MVH/Erik

Om du har fler hästar i motorn betyder det inte att det finns fler på hjulen med ! Porsche är Porsche, går inte att jämföra med en BMW på samma sätt som det inte går att jämföra en BMW med en Volvo !
Porsche är schyssta prylar helt enkelt.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Sebbe_bmw: Min 300:a var röd och gick riktigt hårt. Var dock tvungen att sälja den sedan jag nästan, nästan, nästan, fått rådäng av en Saab 9-3 Viggen (Nordic vässad). Jag fattar fortfarande inte hur det gick till, körteknik, visst, jag är ju inte Montoya... men det var itne kileln Saaben heller... alltså, ursäkta tat jag skirver om det här på fel ställe, men det är ett av mina stora livstrauman. Från rödljus till rödljus var jag ALLTID säker på att jag skulel hänga av honom, kom iväg jäkligt bra, fick 5-10 meter, i med tvåan, bäggar aggen laddade fullt, MONSTERVRID och inget slir (PZero)... tror ni inte att trollehättetorpeden går förbi. Han hade fan minst dubbla stridsvagnsturbo och ett spett rakt ner i en slaggskeppslåda, annars skulel hans lilla framhjulsdrivna fjollbill ha tippat framlänges och pinjonglagren ha sprutat över hela Örebro. Det slutade med att filerna gick ihop och att jag lyckades kasta mig in framför honom innan det blev enfiligt... ny koppling på det kalaset, 6000:- + ett helsicke (milt uttryckt) att få dit. MEN DET VAR DET VÄRT!

Såja, nu har jag jobbat lite på min fjortisfaktor här på forumet.. kändes skönt, sorry för sidospåret! :D :D :D

<- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha..SKÖN race story där! :-))
Jag har ägt 2 st 300 ZX TT, härliga bilar faktiskt!
/Klas
Kowalski
mosse: Sorry, förväxlade bilarna (de ser ju nästan likadana ut). Du har rätt, en j-vla skillnad på båda dessa ;)
Hrmm... brukar regelbundet klå en 968 CS i slalom :-)
men ska man börja jämföra olika bilar i slalom så blir det inte lätt. Där om någonstans är det ju av stor vikt vem som kör . Har en gubbe i klubben som kör en helt orginal 911 års.modell -86. Han klår oss alltid trots att han kör i träskor. Då är det alla möjliga bilar med och kör.Allt från M3,968,644,911 RS,super seven m.m
MagnusT...
Har du en Estorilblå med ljust skinn?
Tobbe> Jomen :-) Ser att du har koll på vem som kör i ÖSK's slalom :D

Tobbe>

Inte nog med att han alltid vinner (i träskor?!). Han vinner ju även med gatdäck på mot oss med R-däck!UNDERBART att titta på när han kör :D

MagnusT...

Vet i f*n hur han gör men otroligt är det.
Så du klår Palmkvist med den gula CS:n.
Har själv inte kört på ett par år. Men är ute på Mantorp när det är träff och tittar och snackar lite.
När är första banträffen? Får ju mail utskicket men orkar inte alltid läsa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.