|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Sphinx |
Tjenare alla monsterdiggare! Jag är fan besviken!!! Idag var jag ute o rastade M3an i GBG stad, när solen skiner så tar man gärna ut sin pärla för att visa vägarna vem som bestämmer. Jag körde i lugnan ro i alén när det plötsligt ligger en Porsche 968s bredvid mig. "HA HA tänker jag, årets första offer!" Vi kör fram till ett trafikljus tillsammans sida vid sida, när vi stått där i några sekunder o hetsat varann slår det om till GRÖNT, 3500varv dumpa kopplingen o iväg sticker PORSCHEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Va fan!! jag låg 40 meter bakom vid nästa ljus. Skall inte BMW M3 Ha 286hk orginal, min har dessutom sportavgas o sportfilter. Vi stannade på en mack strax utanför stan o snackade lite, det visade sig efter nogrann genomgång av Porschen att den var orginal?? 241hk vs 286hk+ Slagen som om jag la i backen. På BMW så sa dom att bilen går som den ska o att den är i mycket fint skick i maskin. Så iochmed detta kan jag inte skylla på motorkrångel. Vad ska man bli ifrånåkt av nästa gång? "En Saab sonett kanske:)" MVH Sphinx PS: Men jag är lite glad ändå |
|
Det kan ju bero på det som sitter mellan ratt och stol också. ;) Sen kanske Porsche är lättare och därför har bättre vikt/effekt-förhållande. |
|
|
Låter som ett solklart fall av SBS (Skit Bakom Spakarna).....träna träna! Schumacher skulle med all säkerhet slå mig och min M3 med en Volvo 240...it´s all in the knees! /K |
|
e-b |
Tror inte det bara handlar om spakarna. Men visst, en M3 är snabbare än en 968 cs. Men vikten är väl så avgörande och det märks.... Därhar bmw sitt eviga handikapp. |
|
Porschen väger 1370 kg, ingen flugviktare den heller och skall göra 0-100 på ca 6,5s. |
|
|
Träning, träning och träning. Köp en G-kraftmätare och öva. Gissa om du kommer att bli förvånad. Jag har aldrig blivit ifrånkörd, jo en R1a men den bromsade jag om efter rakan... |
|
|
Godsägarn, Aldrig blivit ifrånkörd? Vad kör du för bil, en McLaren F1 eller? Är det en GTech du menar? |
|
|
och du Sphinx.....inget illa ment! ;) Trevlig helg! /Klas |
|
Kowalski |
Sphinx: Har inte 928:an 350 kusar. Vill minnas att den är en riktig killer, toppar väl 270? Bättre lycka nästa gång! |
|
Kowalski: Det var en 968 och inte 928, var lite sugen på en sån en gång i tiden (968 alltså). Ola |
|
|
Kowalski...han skrev 968...stooor skillnad! ;) /K |
|
Sphinx |
Hallå igen! Ni snackar om skit bakom spakarna, jag har haft ett otal olika Porschar, den senaste var en 911 turbo med 300 orginal hästar, men jag kan lova att den piskar dom flesta "M" bilar, jag har också haft både 951 och 968cs., Men jag ville inte snacka skit om BMW jag är ju för fan ägare av en ;-) Jag har kört amatörracing i snart 10 år nu så jag tror inte att det är nått fel på min körning, och jag är sedan många år ägare av en g-tech. När lämnar M3an 286hk, vid vilket varv menar jag? Och vad vrider den? 968an har ju också 3liters maskin men en 4a, NÄ,,,,det var en rapp jävel MVH Sphinx Porsche rules in the summertime. |
Sphinx |
Och ni alla race tokiga! Har ni några bra tipps till mig för att trimma liket? Vad ska jag göra för att komma upp i en så där 340hk? Ta det lugnt nu Sphinx |
|
Jag har ett bra tips för att komma upp i 343hk. Åk ner till bmw och fråga dom efter något som heter " en m3 -02" så löser dom det. Kostar dock runt 600k. Nej som sagt för att få ut 340hk måste det till bra mycket mer än dom vanliga chip/filter/avgas. Ring runt till olika trimfirmor och kolla vad dom kan göra. Men det kommer nog kosta mer än det smakar. Billigare att byta upp dig till en 3.2 och få 321 på köpet. |
|
| Det verkar lite lustig att du inte drog 968an, sälv så har jag en 95a med uppgraderad styrbox, filter och supersprint och dragit exakt jämt med en 993 c2 och även däng en boxter S. Tror att du kanske var lite väl ivrig vid rödljuset. Kör hårt och lycka till!! | |
|
C2=250hp, 340Nm, snabb som attan i starten men M3an är snabbare i fart, jag vet...har testat mer än en gång.... 968...3lit-4a med ångbåtsvrid, lättkörd men har inte samma bett som M3an... 968an är självklart grym på banan 968=CBR900(tjejhoj) M3=R1(gerhårpåbröstet) |
|
|
Det var nog inget fel bakom spakarna, 4:an i 968:an är faktikst riktigt rapp och go. Det är nästan så att man undrar hur dom lyckats få till den, jag menar, fyror är ju normalt ganska spetsiga och väldigt lättstressade, men deras 3 litrare vrider ju nästan som en, liten 8:a. Jag har provkört ett par 944/968 (innan jag köpte min 300Zx som nu är såld) och tycker nog egentligen (såhär i efterhand) att någon av dem hade varit ett bättre köp än 300ZX:en. Fast på den tiden var man ju helt lost i allt som överhuvudtaget nämndes i samma mening som trimpotential... <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
GTech, va fan är det...jävla glädjemätare Vericom är det som gäller, Nån som testat AP22??? |
|
sebbe_bmw |
Vilken färg hade den? Vet en gul som är trimmad och går som ett skollat.... ha det Sebbe |
|
Rattlåsracing... Ok, alla är saliga på sin tro. Men vill man vara först från rödljusen köper man väl inte en M3:a? Det finns bättre dragsters! Men att ha en för lite banpiska och att åka kurvig väg med; Ja tack! Problemet med den modellen är dock vikten, om man ska ha den till mer än "bruksåka". Fast ok, jag kan förstå att du blir förvånad om skillnaden var så stor. Men det är många perametrar som spelar in... AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Förvånad att du fick pisk av en 968, hade det varit en vässad 951:a vore det helt förklarligt.. Har som tidigare ägare av 951 märkt att det skiljer betydligt mer i praktiken än vad prestandasiffrorna vill göra gällande mellan 951:an och nuvarande M3:an. BMW:n har dock andra förtjänster, såsom komfort och utrymme :-) Trist bara att man inte får ha sin bil i fred :-( Gasa på ! /Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.