|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Besiktigade gamla bettan förra veckan. Fick nedslag på rostig bakaxelbalk. Är det nått som är lätt att byta? Passar de från vanliga 325 till iX? (årsmodell 1988) Sökte runt på bildelsbasen.se, och där är de inte alltid så noga med bra information... Går kanske att svetsa, men såg bökigt ut.. Vidare är vänster/nedre/fram stötdämparfäste rostskadat, måste dock svetsas då. Ska försöka jaga rätt på en kunnig person lokalt (har ingen svets själv).. CO-halten var 4,5, max är 3,5. Den har även en ojämn/orolig tomgång, och är lite svårstartad, startar dock direkt när det är välldigt kallt ute. Tempgivaren kan vifta runt lite med nålen lite ostadigt. Frågan är ju om det är tempgivaren eller lambdasonden som är boven, eller båda två? Den drar även mycket soppa tycker jag. OM lambdasond, kikade på mekonomen, 1850:- ... huh De visar dock även en universal för 1075:- 4-polig (som denna årsmodell ska ha), nån som vet om den passar bolt-on utan probbs? Nån som har några andra förslag och idéer? Måste fixa allt innan 15'e Maj, annars blire körförbud på bettan. Tänkte först sälja bilen, men ingen vill köpa en obesiktigad bil verkar det som, trots mitt låga pris.. :) Grus & Gnejs MC grusbus.nu Highland 950 V2 Outback -05 BMW 325iX -88 | |
|
kan ju svara angående bakaxelbalken iaf. kan ju säga som så att på min gamla 320 så gick den balken AV när jag körde pga rost. helt jävla slut var den. jag bytte den inte men en polare gjorde det och han sa att det var väldigt mycket som behövdes tas ner. tror hela bakaxeln togs ner osv. så det är ett rent helvete med den jävla balken. däremot ska alla bakaxelbalkar vara samma på e30. troligen hjälper inte det här nåt men jag försökte iaf |
|
|
Jodå, det hjälper att jag vet att samtliga E30 balkar kan användas. Aningens lättare att jaga rätt på en då :) De priser jag såg låg runt 500-1000:- dessutom.. Inte så farligt. Ska ta bilen till en mekaniker på lördag som ska kika om det går bra att svetsa eller inte. Hoppas det .. För SÅ slut såg den inte ut att vara. Ang lambdasond, tror jag har lite tur iafall. Motornord hade en Universal för 395:- Det krävdes dock att mina kablar var 2 vita, en grå och en svart.. Med tummarna i kors lyfte ja huven och kikade .. JAA! Det stämde bra med min lambdasond! :) Billigare än priset ja fick på skroten jag ringde till... Och en beggad sond vill ja nog helst undvika... |
|
| om jag ska vara ärlig tror jag inte det är lönt att svetsa. troligen har balken rostat från insidan som det var på min. helt omöjlig att rädda, var bara smulor av den :/ bättre att byta och veta att man har en fräsch | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.