|
|
|
|---|---|
|
Bilen startar inte, jag får ingen ström till bränslepumpen. Pumpen fungerar, den går om jag byglar reläets poler 30 och 87. Bensing kommer också fram till motorn. Har testat med tre olika reläer, köpte på biltema eftersom BMW var stängt i påskhelgen. Vad kan vara fel? Börjar bli smågalen... Tacksam för svar | |
| Kanske ska tillägga att det är en 6cyl 730i -89... | |
|
Larm/immo/'code'? Säkringar? Går bilen om du direktmatar pumpen? |
|
|
Bilen har BMW originallarm, startspärr finns inbyggd i färddatorn (CODE) men den har jag inte aktiverat. Säkringen till pumpen har jag bytt (trots att den var hel), några andra säkringar som bör kollas upp noggrannare? Nej, jag får inte liv i bilen på något sätt. Men jag misstänker att det är Pulsgeneratorn/kamaxelgivaren/sensorn (vad är rätt??) Länk som jäklas... |
|
|
Pulsgeneratorn är bytt, startar fortfarande inte. Altså, ingen gnista, ingen soppa. Mitt batteri är ganska dåligt, men har testat med annat batteri samt starthjälp från två olika bilar. Kan det ändå ha någon inverkan? Kanske är någon startstpärr ändå, Går det att koppla förbi original startspärr? |
|
| Satt o kollade lite i forumet, Jag har liknande fel på min 735-88, Fick du ordning på din bil? vad var det som var fel på bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.