|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag har en b10 4,6 fram stötfångare på min e34...bilen är också sänkt ca. 35 mm framtill! Frågan är hur blir det när man kör över farthinder och dylikt? Tacksam för svar... | |
|
Jag har aldrig haft problem med farthinder, men det är lätt att glömma bort kanter när man ska parkera då det ibland finns en cementkant och dyligt som sticker upp. Har varit nära några gånger men har klarat mig från incidenter då intercoolern slutar precis där spoilern slutar Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Hej Jag har klarat min spoiler på min. Den är något lägre än Morgans Bi-turbo. Det gäller att åka snett över farthindren.Brukar jämt backa in när jag parkerar annars är det lätt hänt att den tar i. Bilder på den finns på Garaget.org /Nathi MvH Nathi Min bil.Länk |
|
|
Bra fråga då jag håller på att montera en likadan spoiler. Köpte du den i Avesta? //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Nathi: Åka snett över farthindrena? Hjälper d verkligen? rodge: Japp den är från avesta! Blev riktigt fint nu när den är lackad o klar! |
|
|
Klart det gör lyfter ena sidan först. ta ett studiebesök på ett farthinder låt en kompis köra bilen först rakt på. Sedan går du snett upp .så ser du skillnaden /Nathi MvH Nathi Min bil.Länk |
|
|
e34briliant: Skulle jag kunna få kika på den och se hur du gjort? //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Hej Rodge Inte så svårt. Fick ta bort lite på luftintagen så att inte dimljushållarn tog i. Köpte något svart kladdigt lim hos en stylingfirma.Limmade i ovankant och cirka 3cm ner på spoilern använde 10st tvingar att trycka åt spoilern mot stötfångarn. popade dit 10st försängta 4,2mm popnit långa i ovankant på spoilern(det var nog lite överkurs med popniten)avsluta med att sätta 2st plåtskruv iframkant på hjulhuset på varje sida. Hoppas du förstår Leffe |
|
|
leffee: tack för tipset! //Roger BmwCS #5251 |
|
| rodge: vet inte om det e så mycket o se på då den är lackad o klar men om du vill så får du gärna göra det...! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.