AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.068

Miltålighet på v12an?

Ti
65
Tibban
525 TDA -92
Kan man utan att ligga sömnlös om nätterna köpa sej en e38 med 12a som gått 30 000mil?
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Man kan aldrig ligga sömnlös om man kör tolva ;(

30.000 är ju rätt mycket.. men allt beror ju såklart på vilken service den fått under åren. Är allt rätt servat så ska det väl inte vara några problem.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
De kan du lugnt göra!!! Jag har haft en e32 750 som rullat 48000mil när jag sålde den utan att något gjorts med motor mer än service samt 2st vattenpumpar.

Jag provkörde en volvo....
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Motorn är de nog inga större bekymmer med, men de lär väl krävas byte av den del slitdelar som tex. insugspackningar, vattenpump,tänddelar mm. = dyrt på en sådan motor.
Växellådan kan man inte räkna med att den håller så mkt mer än 30.000 mil, tror jag iaf.

BMW CS #5139
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
sajten Johan & Seans E32...( de verkar ha bytt adress) fanns en ett smakligt AC-cobra bygge med en m70 motor. den hade gått 26000 mil med bristfällig service. innan renovering. Lager och cylinderlopp var i princip som nya. Omslipning av kammarna var i princip det ända större jobb de egentligen behövde göra. Motorn (block med innehåll) är nog den slitstarkaste enheten.
Man ska dock inte vara naiv. 30000mil på en +2 tons bil betyder att framvagn bör vara bytt 2ggr och bakvagn med stötdämpare och fjädrar minst en gång. Hjullager, bromsar, vxl-låda, kylare, slangar, värmepaket, drivaxlar etc. allt vanligt "basic" som ger upp på alla andra bilar, gör det även på en E38 förr eller senare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.