|
|
|
|---|---|
|
Servo oljan till bilen går även till bakre stötdämparna och eftersom det är läckage på stötdämprarna finns det funderingar på att byta ut dessa stötdämpare mot "vanliga". Pratade med en BMW mekaniker angående detta och han informerade mig att du kan "plugga" systemet bakom någon "granat" och sedan sätta ditt "vanliga" stötdämpare. Är det någon som har gjort detta? Har ingen anvädning för systemet som det är idag och har ingen större lust att köpa dessa stötdämpare. Tacksam för svar. | |
|
Jag har precis gjort detta ingrepp, Kan bara ge dig mina possitiva erfarenheter av detta, bilen ligger riktigt bra på vägen nu mera. Vad exakt är det du vill veta då? Du måste ändå elminera regulatorn som sitter ungefär i mitten, mellan granaterna... om du inte göra detta kommer den fortsätta försöka pumpa olja. |
|
|
Föresten, det var ju någon som hade en bra pdf guide i någon tråd om hur systemet ser ut & hur man göra på bästa sätt för att ta bort det. |
|
| Det där pdf dokumentet låter mycket intressant dvs. ju mer info om själva ingreppet desto bättre eftersom vi upplever samma sak som du, bilen ligger inte 100 på vägen vilket är önskvärt. | |
|
Gör såhär, Skicka mail till mig, Delzanno@gmail.com Så kan jag skicka detta pdf dokument åt dig, & ge dig mer info om så önskas. Mvh / Patric |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Säljer BMW plugg till detta eller någon som har något ställe att rekomendera? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.