|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har just lagt på 225/45 17 efter att ha haft 225/60 15. Rullomkretsen blir med mina 17-tummare något mindre. Däcken är så slitna att jag förmodligen behöver lägga om dem i sommar. Tycker att det ser lite tomt ut i hjulhuset och funderar på att gå upp till 225/55 17. Vad säger lagen? Hur stämmer hastighetsmätare och vad säger bilprovningen? Nån som varit med om detta? Nån som har tips på vilka däck som är tystast? | |
|
Ska du ha 45 i profil så ska det vara 235 brett på en 17" fälg på en e39. Tystaste däcket som samtidigt är bra allround är Michelin Pilot Sport 2 enligt kunnigt folk här på forumet. Har beställt en uppsättning sådana och borde få dom vilken dag som helst. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
225/55-17 ligger på gränsen. Om man jämför med 225/60-15 så är skillnaden < 5% men om man jämför med 235/45-17 så är skillnaden > 5%. Bättre alternativ är då 225/50-17 eller 235/45-17. ___ //Ulf |
|
| Jag tycker helt klart du ska ha 235/45-17 om fälgarna inte är väldigt smala. Denna dimention är rekomenderad av bmw och ser väldigt bra ut på bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.