|
|
|
|---|---|
| har köpt mig en ny 320/325motor värkar vara ett stort syndrom i väst sverige att byta motor skit samma det blir billigare för mig ska byta spindel led o hjullager samt uttrampningslager på den är det eller kommer det bli svårt ? | |
| Spindeleds bytet kräver en press. | |
| jag bytte spindelled på min E30 -89. Plockade loss länkarmen sen iväg till polaren som hade press i garaget, värma å pressa ur sedan pressa dit den nya, skruva dit, besikta - UA :) | |
| men upskattad tid eller e det bättre om man lämna iväg den på verkstad eller tar dom en skamligt höga priser för det? | |
|
jag fixade det på en kväll. BMW säljer endast hela länkarmarna, blir ganska dyrt då. Jag köpte bara spindelleden på biltema för 79:- |
|
| En verkstad har jag för mig tar ca 1500kr för att byta en spindelled. Möjligen lite billigare. | |
|
Jag skulle rekomendera att du plockar loss hela länkarmen och köper dig en ny spindelled och lämnar in dessa hos någon som har en press, ge honom 200-300kr för arbetet eller så (tar inte mer än 5-10 min om han kan sin sak). Ny länkarm kostar iaf 1000-1100kr (iaf till E36). Jag bytte på min för knabbt en vecka sedan, jag tror det är omöjligt att göra detta utan en press. (Ja, jag provade att dundra på med slägga o allt, det går inte utan en press). |
|
| tack för alla tips ska även byta hjulager höger bak samt uttrampningslager nått ni vet nått om? göra själv alltså eller e det verkstad som gäller | |
|
byte av spindelled skulle jag rekomendera hela länkarmen, blir bara krångligt annars.. :P urtrampningslager är nog verkstan som gäller...om du inte har en växellådslyft d.v.s.? är ju lite bök att få ner lådan på en e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.