AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
796

Prisförslag på 750 ?

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Går i tankarna om att sätta ut 750:in på annons . Men tycker det är skitsvårt att sätta pris ?

Förstår att det är svårt utan o sett bilen men nått riktpris vore inte fel

Bilen är en 750ia -95 Oxfordgrön
16000 mil och serviceboken är fullstämplad , hur mkt dokumentation som helst på bilen . Mil bekräftat av bmw.
Import -00 och aldrig vinterkörd

Och har nästan all utrustning man kan ha förutom navi och edc . Ljust beige skinn som är utökat. Bilen är JÄVLIGT fräsch ! Helt nylackad för en månad sedan , Lite mer Pearl lades i så lacken är riktigt grym ! och är då även nerlackad .
helt nya lyktor runt om även framlyktor med xenonangeleyes , nya njurar, nya bromsar , ny kylare , nytt batteri m.m.m
Ja massor bytt under vintern. Fick även på splitt nya 20" fälgar för en vecka sedan.
Törs nästan säga att den är så jä*la fin att den som kommer o tittar kommer få svårt o åka hem utan bilen.. (till rätt pris givetvis)

Bilen är påkostad ca 60 tusen under vintern (hade tänkt o ha kvar bilen ett tag men har fått en jädrans nojja på en m5 e39 eller en 745 :)

Har vart o kollat på 750 som folk begärt mellan 75-90 tusen för o som varit RIKTIGT risiga mot min egen .

Ni som är lite mer inne på marknaden , vad tror ni ?

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Stort plus för dokumentation och låga miltalet samt alla bytta delar.

Stort minus för att lacken inte är original då jag gissar att framtida stenskottslagning kommer att bli tråkig.

My $.02
//Magnus

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tror jag vet vilken 750 de är du har
Några bilder på den? Låter riktigt snygg och påkostad =)

BMW CS #5139
Lite lokal konkurrens...:)

Länk

Tror att du tyvärr kommer att få ut långt mindre än du hoppas på. E38 v12 är inte lättsålda, speciellt inte om förväntningarna om pris är höga(nu vet jag iofs inte hur höga dina är). Jättefälgarna är mest lönsamt ur din synvinkel att sälja separat tror jag. Lycka till med försäljningen!

Vad gäller stylade bilar var det ju någon lirare här på Autopower som svarde att "jag värderar din bil till vad en standardbil kostar, minus vad det kostar att återställa den till orginalskick...".

Riktigt så hård kanske man inte ska vara men vill du sälja snabbt får du nog lägga dig runt 85´, max...
Det gäller att hitta någom som uppskattar stylingen och är villig att betala extra för den för att den ska vara värd något. Du får testa och se vilket intresse som finns. Att döma av andra trådar på autopower är det inte speciellt lätt att sälja e38 generellt vilket sannolikt innebär lågt slutpris.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.