|
|
|
|---|---|
|
Idag sålde jag min M3 Cab till en BMW fantast från Göteborg.En ny Corvette C6 står redan i garaget. Jag vill passa på att tacka för många bra inlägg och tips här på forumet. I´ll be back!! Anders-M3 | |
|
Grattis,hur känns c6-an om man jämmför med m3-an. |
|
|
c6an är ju faktiskt snyggare oxå :))) // Erik |
|
|
C6 är riktigt läcker! En vit coupé står på önskelistan. /Erik/ |
|
|
Det finns få bilar som går upp mot m3.an när det gäller kvalité i kombination med utrymme samt prestanda. Kombinationen är unik. Men som sportbil betraktat är C6:an ett fynd. Superväghållning (om vägen är slät), prestanda som är fantastisk med ett underbart vrid. Däremot är kvalitén inte något man draglar över. Allt funkar och kommer säkert göra det i många år men den når inte fram till Audi/BMW/Porsche. Anders-M3 |
|
|
Jag är den glada fantasten från Göteborg.Hoppas oxå att jag får vara den "glada göteborgaren" fortsättningsvis och att bilen svarar upp mot givna förväntningar. Resan ner till götet gick bra (inga dumma poliser på vägen!) SMG- lådan är bara en dröm (lite bättre än bilspelet som ungarna har till datorn!) Däremot måste jag nog byta tillbaka till orginalfjädrar alt. till einbach (20/10)då bilen är väl sänkt(30 mm med H&R) och mycket stötig (med däck 275/30-19 bak) Har Ni några synpukter om detta? /JS |
|
| grattis till köpet...synd att bmw inte gör en stor 2-sitsig bil..nåt i stil med corvette eller merca sl | |
|
Hej. Hade osso tänkt köpa en C6... några frågor? Hur är körkänslan i C6an jämfört med m3:an ? Är motorn lika rolig i C6 för den varvar inte så högt ju som M3? Känns C6 rappare än M3? Är gasresponsen lika vass ? Sitter man bättrre/sämre? Känns bilen lika följsam välbyggd när man pressar den ? Mip |
|
|
Klart är att bilen blir stötigare med 275/30 -19 kontra 255/35 19 org el 255/40 18 även med org fjädring, så det ligger nog en del i däcken också. Kör både 18 med 255/40 och 19 med 275/30 profil och nog blir komforten sämre, men det får man ta :) |
|
|
bmw_jerry: vad menar du med en "stor" två-sitsig?. Längd,bredd och höjd? eller motor mässigt? Inte så stora skillnader ändå på c6:an och z4:an i länd,bredd och höjd: C6: längd = 4.460 m Z4: längd = 4.091 m C6 Bredd = 1.927 m Z4 bredd = 1.904 Motoralternativ så har vi ju ändå Z8 =) |
|
|
Jag är absolut inte någon entusiast av amerikanska bilar men när jag såg C6 Z06 på bilmässan blev jag såld. Fy fan vilken hårig bil, den "vanliga" C6an går inte av för hackor den heller. Flåklypa |
|
Njuren |
Vi har ju 6-serie =) BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.