AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
958

ang. byte av p-box på vevaxel...

em
339
emhå
525i -88
har ett ordentligt oljeläckage mellan motor och låda och eftersom motorn vill ha lika mkt olja som bensin så misstänker jag att inte lådan läcker...:)
Vilken väg är lättast att ta... motor ur eller låda ner...?? de väger väl nästan lika mkt då jag har aut. Misstänker att låda ner är enklast trots allt men det kanske finns några nyttiga erfarenheter...

Mvh, Magnus.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
vissa bilar tar jag hellre motorn! beror lite på hur mycket kringutrustning det finns! typ volvo 740 så är det mycket lättare att ta motorn, speciellt om man inte har en billyft, har tröttnat på att ligga på golvet!
Paap Reeder
... glöm inte att vara noga med att convertern följer med lådan ut. Byt då även o-ringarna i converterns tätning i preimärpumpen.

MVH /// Paap R
em
339
emhå
525i -88
Tackar paap r... kan ju vara lika bra :) Ngn som har erfarenhet av hur krånglig lådan är att få ner... har inte varit under och undersökt just detta ännu... specialverktyg eller liknande?
Mvh, Magnus
Paap Reeder
... avgassyst bort
... värmeskydden bort
... kardanen bort
... - sedan är det bara 8? torx kvar

MVH /// Paap R
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
bytte packboxen på min gamla 525:a för ett tag sen.
har för mig att det var lättare att komma åt alla torxbultar om man först lossade växellådsbalken så att bakkanten på motorn vilar mot torpedväggen...
em
339
emhå
525i -88
Tackar så hjärtligt... får väl se om man hittar ngn lättmutad vän som vill vara med och lyfta och klämma sig lite grann...
Mvh, Magnus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.