AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.127

Lacka lister,handtag

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hej forum deltagare tänkte höra eran åsikt angående att lacka stötfångarens lister, dörrarnas lister samt handtag i bilens färg på en e34.

Mvh Danne
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej det är som smaken o baken :) ken se bra ut o kan se ****** ut...
Vit bil? Nääää Blå eller röd? Ja...

MVH Grabber

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Silver eller svart: JA! men inte allt på samma gång... Antingen eller tycker jag, annars blir det för mycket.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ha lackade hantag är nog snyggast oavsett färg...men listerna är nog rätt inviduellt beroende på färg som näms ovan.
Lackar man listerna på vissa färger kan de nog bli så att bilen lätt ser lite "kal" ut på nåt sätt...svårt de där!
Handtag fungerar hyffsatt oavsett färg, det ser lite kladdigt ut, men är i grunden snyggt, lackade stötfångarlister/sidolister passar i mitt tycke endast på svarta bilar, den röda M5 20 Jahre med alla lister lackade i bilens färg är allt annat än snygg, riktigt riktigt hemskt, sedan går det i nerstigande skala ju mörkare färgen är, Orientblått är en mörk färg, men jag hade trots det hoppat lackande av dens lister, gäller även dörrhandtag.

Den anledning jag lackade stötfångarlisterna på min Cosmossvarta 540iM/6-96 var att dom blanka listerna tappade sin originalfärg från fabrik, "dom hade ett tunt lager svart färg" och efter att det hänt nästa omgång lister tröttnade jag och lackade i stället alla, hade jag haft en ljusare färg, skulle jag målat dom i svart ändå.

Mvh Stephan
Jag har både lackade handtag o lister på min diamantsvarta E34...Den som inte vet att det ej är original reagerar inte ens...Ser diskret/cleant ut

Har ni inte några bilder på era lackexperiment?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Om det kan vara till hjälp?
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.