|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Min bmw gick sönder idag :( när den stog på tomgång så efter en stund så kom det ett metalliskt rasslande ljud och motorn stannade, startade igen efter en stund och det började knacka ungefär som ett grovt ventilknack, har ni några tips så skriv gärna.. Hälsn, Mattias riktiga män rattar bmw | |
|
M10 eller M40? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
m40 riktiga män rattar bmw |
|
| m 40 så har nog kammen hoppat nån kugg! | |
|
ok, hur kan jag kolla det då ?? riktiga män rattar bmw |
|
| remmen menar jag, börja med att ta av ventilkåpan och kolla hur det ser ut! | |
|
det har jag redan gjort, såg inget skumt såsom bråkande fjädrar eller liknande, körde runt motorn några varv också, ska ut imorgon och kolla toppen, men det kommer nog bli skroten, köpte bilen bara för att motor + drivlina var såpass fint, bara omlackering som behövdes, men nu ger jag nog upp hoppet... riktiga män rattar bmw |
|
|
Jag är ledsen att meddela att jag inte kan vara medlem i BMW gänget längre, kommer skrota bilen, finns ingen lust längre, det är dags att inse fakta, den är inte värd att laga längre... återkommer väl med en ny bmw när ajg har fått körkortet och sommarjobbat lite, blev ju 18 i lördags, en förbannad present detta med bilen... aja, det är väl bara att försöka leva vidare utan min käresta :( riktiga män rattar bmw |
|
|
otroligt nog så har ajg fått en solglimt i livet, min mammas fd klasskompis har ajg jobbat på en bmw verkstad och ska laga bilen för 2ooo :- så nu lackerar jag bilen, sen bogserar den till honom, efter det blir det besiktning :D Jag vet inte vad jag hade gjort annars.. nu löste sej allt till slut, (jippi) riktiga män rattar bmw |
|
| Det va ett tag sen du avslutade forumet men tänkte om du har svar kopplade till mailen eller om någon annan ser detta som kan hjälpa mig för samma sak har hänt mig. Ibland låter den helt normalt ibland knackar den så man tror cylindern ska hoppa ut. Ej ventilerna eller kamaxeln! Hjälp! och vad var det han gjorde på din bil???//Mvh | |
| Låer den extra mycket när den stått länge utan att ha körts typ 1 vecka? | |
|
Tjena! Du har hydraliska lyftar, det är nog bara en lyftare som tappar tryck... då kan den låta som ett tröskverk, samt gå illa som faen.. kostar inte så mycket att byta ut lyftarna...bättre än att skrota imo. |
|
|
Tjena! Du har hydraliska lyftar, det är nog bara en lyftare som tappar tryck... då kan den låta som ett tröskverk, samt gå illa som faen.. kostar inte så mycket att byta ut lyftarna...bättre än att skrota imo. |
|
|
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.