|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått ett kontigt oljud bakifrån i min bmw 325 touring, det låter som ett tjutande och det följer varvtalet och är inte hastighetsberoende. Oljudet kommer bakifrån och jag har kollat bensinpumpen och det var inte den. Svårt att ordentligt förklara hur det låter men det är ganska så högt och uppkom väldigt plötsligt. Bilen har nivåreglering men det är urkopplad. Hoppas att texten inte blev för luddig =) Mvh/Kaj | |
|
låter som bakaxelklumpen. testas byt olja i den.. annars köp en begagnad klump. mvh micke Bmw är beroendeframkallande BMW=Beutiful More Women |
|
|
Är inte så inne på bmw än, men låter det även när bilen står helt stilla och med friläget i? Mvh |
|
|
Det kan vara bensinpumpen, den hörs ljudligare än i en E30 sedan. Det kan också vara så enkelt som att du har störningsljud i bakhögtalarna på stereon. Det hade jag på min. Annars är det inte mycket som kan låta om bilen står still. Biljud från bakreljuddämparen? Gr8ride |
|
|
Tack för tipsen, men jag har redan kollat upp allt det där, inget av det var det som lät. Ska in till en polare i morgon som är bmw mekaniker och se vad han säger. Skriver resultatet här. Mvh |
|
|
Var på verkstaden och vi konstaterade att det var nivåregleringer som det var fel på, riktit vad visste vi inte. Den är pluggad men låter myska ändå, ngn som har haft samma problem med pluggad nivåreglering? mvh |
|
|
Fixade det genom att koppla ur nivåregleringen på krängingshämmaren bak. Tack för tipsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.