|
|
|
|---|---|
|
Jag vill ha lite mer pulver i min is 90.... har fått tag på en saab 900 turbo och en intercooler från en bmw 745 tic.... kan fixa ett grenrör på jobbet, men jag vet inte vad d e mer jag behöver eller hur jag ska göra, hade tänkt ladda så pass lite så att jag slipper mappa och kompsänka....... nån som kan hjälpa mig med detta problem??? Mvh Marcus | |
| Det finns ett antal trådar i samma ämne om du kikar lite närmare. | |
matte22k |
hej jag har också turbo planer... du behöver nya spridare typ volvo 940 räcker till ca 218 hästar tror ja, om det är rätt omh tal.större luftmassemätare typ från en 535a eller liknande tyvärr passar inte den rakt på efter som det är en annan hanske på den...turbo från en saab vigen eller liknande skulle ja rekomendera.sen kan du ladda ca 04-05 tror ja.. du behöver också någon som kan progamera om styrdonet sen... |
matte22k |
glömde!! du måste även göra en oljeretur från turbon tyvärr så går inte den att sätta i trågen!! så man får sätta den blocket någon stanns.. sen är det frågan om kopplingen håller. |
|
Efter vad jag har hört så ska jag inte behöva mappa om så vida jag inte laddar mer än typ o,4-0,5 Viggen turbo... tror du jag skiter pengar??? här snacka vi lågbudgetbygge.... nä enn 900 turbo från sent 80-tal e vad vi har råd mä..... Men hur fasen ska jag gå te väga då??? kärv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.