AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.312

Köpt prisvärda bromsskivor och stötdämpare (Bilder)

Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Jag vet att folk har tipsat om denna sida förut men jag tänkte tipsa om den igen: Länk

Jag har tillsammans med en kompis beställt bromsskivor fram och bak (zimmermann), handbromsbackar(Ate), slitagevarnare fram & bak samt 1st stötdämpare (Sachs Super Touring).
Alltihop beställdes 9:e april och kom idag 18:e april. Killarna som har siten är trevliga och lika dåliga på engelska som jag är på tyska men det gick bra iaf. Betalningen sker via banköverföring i förskott.

Den sammanlagda vikten på vårt paket blev 40,33kg och frakten kostade 84,48€ , de var tvungna att dela upp försändelsen i två paket men det gick bra.

Priserna (1€ = 9,40kr) Priserna i svenska kronor inkluderar även den tyska momsen på 16%.

Samlingsbild
Länk

Bromsskivor fram:56,90€ för ett par (620,40kr)
Länk
Länk

Bromsskivor bak:55,18€ för ett par (601,70kr)
Länk

Slitagevarnare:7,67€/st (83,50kr)

Bromsbackar:25€ för en sats(4st) (272,60kr)
Länk Länk

Sachs Super Touring fram:102,59€ (1118,60kr)
Länk
Länk
Länk

Totalt sett blev det mycket billigare än att köpa sakerna i sverige trots att min kompis har bra rabatt hos de flesta reservdelsåterförsäljarna, och dessutom utan att tumma på orginalkvalitéten... :-)

/Fredrik
Tack, jag behöver nog nya bromsskivor och belägg snart till E39:an.

Aliquando et insanire iucundum est.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hur är det kvalitetsmässigt jämfört med orginal?

Mina skivor fram är nya, men har av någon konstig anledning blivit skeva, riktigt skeva. Får man ett par kvalitetsskivor för 620kr så finns ingen anledning att plocka ner och svarva.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Herr Gaspedal:

Zimmermann är ju en av tillverkarna som BMW använder sig av och om du tittar på mina bilder av etiketten på lådorna som skivorna ligger i så är det även stämplat BMW:s reservdelnummer på dem.

Vi får väl se efter denna sommar om de nya skivorna håller samma eller bättre kvalitet än orginal.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.