|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw 320 E30 90'a ( utan ABS ) när man håller en hastighet på låt oss säga 90km/ h och ska bromsa lite halft .. så vibbrerar det i ratten o framvagen .. vet inte riktigt hur jag ska förklara det .. men det känns som det kommer från höger frambroms. vad skulle det kunna vara 1.) at det är ett Oke som inte hänger med riktigt bytte bromsarfram fram .. belägg o skrivor det uppkommer inte vibbrationer när man bromar krafigt.. dock inte så att hjulen låser sig | |
|
Låter väl som bromsskivan har slagit sig (blivit vind). Köpa ny som gäller då antar iaf jag. Men låter lite kosntigt om du just bytt dem. Fast hört att man ska "köra in" nya skivor, vet viserligen inte hur denna procedur ska göras. Antar det kommer fler bra svar snart ;O) |
|
| Glapp i bakre bärarms bussningen ??? | |
|
Isåkare det är fram det vibbar inte bak ! men det konstiga är att det gär inte det bär jag tycker hårt på bromsen .. bara nör jag tycker löst |
|
| skev skiva | |
|
320_alex: Bärarmen som håller framhjulet är fästad mot karossen via en bussning i den bakre delen. Lyft och titta så ser du vad Isåkare menar. En sliten bussning ger de symptom du skriver om. Någon som kan länka till realoem för att visa bussningen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.